I början av november planerar uppskattningsvis 164,4 miljoner konsumenter att handla under Thanksgiving-helgen. Att maximera semesterförsäljningen är viktigare nu än någonsin, vilket enkelt kan uppnås genom att ha den nya vaxpennan i ditt lager eftersom många köpare letar efter den just nu. Om du vill förbättra insidan av din butik, överväg att skaffa några Vinylgolvgrafik för att marknadsföra dina produkter.
”Förtroendet är nära rekordnivån, arbetslösheten är den lägsta vi har sett på decennier och hemlönerna har stigit. Allt detta återspeglas i konsumenternas köpplaner”, säger Matthew Shay, National Retail Foundation (NRF) VD och koncernchef.
Återförsäljare bör förvänta sig att se en stark efterfrågan denna semesterperiod, och det är viktigt att vara förberedd. För att kunna konkurrera med den allt populärare e-handelsmarknaden måste tegelbutiker gå utöver status quo denna semesterperiod (särskilt på Small Business Saturday). Här är 6 sätt du kan öka försäljningen under julhelgen och dra nytta av de extra pengar som shoppare förväntas spendera i år:
1. Gör det till en upplevelse
Att gå till köpcentret eller bläddra i de eklektiska skyltfönsterna på Main Street för att handla julklappar är en avgörande del av semesterupplevelsen. Känslor av nostalgi strömmar in. Julhandeln i butik fångar julmagin, som du kan se i otaliga semesterfilmer. Det är det som gör presentköp i butik så speciellt – det är en upplevelse, inte bara ett evenemang och konsumenter vill ha en personlig shoppingupplevelse som bara ett besök i butiken kan ge.
2. Utrusta dina anställda
En av de bästa sakerna du kan göra för att förbättra semesterns shoppingupplevelse för dina kunder är att ha kunniga medarbetare. Med tillgång till produkt- och konkurrentinformation online kommer många kunder att ha undersökt noggrant vad de planerar att köpa innan de sätter sin fot i din butik. Men eftersom du säljer produkten förväntar de sig att du och dina medarbetare är experter på dina varor. Dina medarbetare kanske inte behöver känna till alla tekniska specifikationer, men de behöver veta vad du har till hands. Genom att tillhandahålla ett mobilt försäljningsställe förses dina anställda med den information som kunderna vill veta. Kommer detta i en annan storlek eller färg?
När det gäller anställda, överväg att förbättra din semesterpersonal. Kunder vill ha individuell uppmärksamhet och exceptionell service och de bryr sig inte om semesterruschen som drar dig och din personal i en miljon riktningar. Anställ tillräckligt många säsongsanställda för att hjälpa till att hantera de mest hektiska tiderna på dygnet och dagarna i veckan. Träna dem att uppmärksamma kunderna. Även om de inte kan svara på alla frågor kan de hitta någon som gör det samtidigt som de får köparen att känna att de blir omhändertagna.
3. Erbjud lördagskampanjer för småföretag
Sedan 2010 har American Express varit värd för Small Business Saturday i ett försök att få konsumenter att stödja småföretag i deras samhällen. Small Business Saturday, som hölls på lördagen efter Black Friday, har varit ett utmärkt verktyg för små och medelstora företag för att få in fler kunder under julhandeln. Under de år som Small Business Saturday-kampanjen officiellt har pågått, har uppskattningsvis 85 miljarder dollar spenderats på oberoende återförsäljare och restauranger på bara 8 dagar under de senaste 8 åren. Det är otroligt och ett beprövat sätt att öka din semesterförsäljning. American Express erbjuder gratis affischer för nedladdning samt gratis mallar för e-post och sociala medier för att låta kunderna veta att du deltar i år. Om du ska gå igenom idén, se till att du har tillräckligt med fraktlådor för de stora beställningarna du kommer att få.
4. Bli aktiv på sociala medier
En av de enklaste och mest kostnadseffektiva strategierna för att få in fler kunder i dörren den här semesterperioden är att bli aktiv på sociala media. Lägg upp ofta och konsekvent för att låta kunderna veta vilka exklusiva kampanjer och semesterförsäljningar du erbjuder. Utnyttja plattformar som Instagram för att lägga upp foton av dina varor som kommer att inspirera kunder att köpa av dig. Tilltala kunder som verkligen gillar gåvor, planering av evenemang och underhållning Pinterest. De har precis sett över sin annonshanterare, så det är enklare än någonsin att annonsera på Pinterest.
Dela inte bara information som är strikt relaterad till det du försöker sälja. Var kreativ och prova några säsongsbetonade inlägg på sociala medier om saker som semesterrecept, inredning eller en aktuell serie om bästa presenter till mammor, pappor, chefer…etc. Kör tävlingar. Följare kommer att checka in med jämna mellanrum för att se resultaten eller om det pågår en ny tävling. Ännu bättre om dina tävlingar kan få kunder i butiken att delta.
5. Använd e-post
Det finns ingen bättre tid än semestern att lägga lite extra ansträngning på ditt e-post marknadsföring strategi. Skicka exklusiv information till dina prenumeranter om dina semesterförsäljningar och evenemang. Erbjud en förhandsrea för dina befintliga kunder och uppmuntra dem att ta med en vän till evenemanget. Erbjud specialrabatter om de hänvisar nya kunder eller erbjuder kuponger eller specialrabatter strikt för e-postprenumeranter. Skicka ut din semesterpresentguide för att göra det ännu enklare att välja presenter till vänner och familj.
6. Presentkort är vägen att gå
Enligt National Retail Federation (NRF) är presentkort och presentkort nummer ett på shoppers önskelistor i år. Eftersom konsumenter letar efter den personliga touchen under sin semesterköpupplevelse, letar de också troligen efter ett presentkort till ett företag som kommer att ge sin älskade en unik upplevelse när de tjänar in sin gåva. Ett annat sätt att få kunder att köpa presentkort från ditt företag är att erbjuda google play presentkortsbonusar. Om en kund köper ett presentkort på 100 USD till en vän erbjuder du ett presentkort på 10 USD som de kan spendera på sig själva. Det fina med presentkort är att mottagarna ofta spenderar 20 % mer i din anläggning än beloppet på presentkortet de fick.
Vill du göra Small Business Saturday till en framgång? Missa inte detta…