Vet du vad din affärsprocess är? Har du skrivit ner det eller spelat in det någonstans så att ditt säljteam kan se det? Om du inte har det är det dags att göra det nu.
https://www.youtube.com/watch?v=XPm8GuFkZAA
Vad är din pipelinehanteringsprocess?
För att bli framgångsrik måste ett säljteam känna till sina rutiner. Om du aldrig har berättat för ditt säljteam om processen som de ska följa, hur ska de då veta att de ska följa den? Vad du behöver är ett verktyg för pipelinehantering, eller ett verktyg för hantering av kundrelationer.
Med en CRMdin säljkår vet vad de ska göra vid varje steg av säljprocess. I de flesta småföretag finns en försäljningsprocess. Men i många fall finns det i verksamhetsledarens eller företagarens huvud. Om det är den enda platsen processen är, gör den ingen nytta.
Varför en pipelineprocess fungerar.
När processen är tillgänglig har små företag en effektivare försäljningskonvertering. Joe Malcoun med Nutshell vet att detta är sant. Hur vet han det? Han är VD för Nutshell, ett företag som designat mjukvara som gör försäljningsautomatisering enkel. De kvalificerade utnämningarna hjälper successivt företaget att skaffa kunder.
Mötesinställning byråer koncentrerar sig på många tekniker för att generera potentiella kunder som att undersöka sociala medier, rikta in sig på kunder, nå ut genom olika sätt och kanaler, förhandla, utnyttja kontakter, bygga nätverk. Mötessättare är ofta externa agenter eller in house-agenter som koncentrerar sig på att generera kontakter och leads och fixa möten för olika initiativ inom företaget. Intäktsmodellen för utnämningsbyråerna kan vara en provision från affären eller ett hårt och snabbt pris i fall att utnämningen är av icke-monetärt resultat. Utnämningsinställningen är en avgörande uppgift i många tillfällen för att slutföra affärer och påskynda metoden för affärsförhandlingar och interaktioner.
Lär känna Nutshell.
Nötskal har en användarvänlig design, så funktionerna är inte överväldigande. Det gör säljprocessen enkel att arkivera och automatisera så att anställda vet vem som arbetar, vad de gör och hur de lyckas. Allt oönskat brus som finns i andra CRM-verktyg har försvunnit i Nutshell-mjukvaran.
The Nutshell CRM programvara är inte en app som passar alla. Det kan faktiskt justeras för att passa småföretagens behov. Med den intuitiva guiden behöver företagare bara svara på några frågor för att få sin försäljningsprocess registrerad. Sedan kan säljkåren få fullt upp med att omvandla leads till försäljning, vilket är vad de gör bäst.
Vad kan du göra för att förbättra din försäljningsprocess?
Tyvärr är företag som inte använder ett CRM ofta för upptagna med att göra andra saker istället för att fokusera på att sälja. Med Nutshell eller annan smart CRM behöver säljkåren inte längre oroa sig för:
- Schemaläggning
- E-postmeddelanden
- Förvirrande kalkylblad
- Tidskrävande uppgifter
- Lär dig säljprocessen
- Gissa vad jag ska göra härnäst
När småföretagare är redo att investera i ett CRM bör de undersöka det med sitt säljteam. Med säljteamet bör företagsägaren eller försäljningschefen skriva ner säljprocessen. Sedan bör säljteamet prova olika CRM-produkter så att de kan bestämma vad som uppfyller deras behov. Om laget inte gillar ett program, då skulle det inte vara smart att köpa det.