Har du svårt att hantera alla dina interna teknikproblem och fortfarande driva ditt företag? Oavsett om du är ett litet onlineföretag eller en mamma-och-pop-tjänst, om du inte har den senaste tekniken kan du hamna i en oavbruten lavin av huvudvärk.
Efter det senaste året inser fler små och medelstora företag att ha Hanterade IT är ett sätt att ta bort onödig huvudvärk, sömnlösa nätter och förlorade helger. Kunniga småföretagare vet att de behöver använda teknik för att växa.
Att byta till en hanterad tjänst kommer ner till tre kärnfördelar: minska komplexiteten, öka effektiviteten och minska kostnaderna. Låt oss utforska var och en och se hur detta kan hjälpa dig.
Minska komplexiteten
Har du inte tillräckligt att göra med att hantera ditt företag, skapa innovativa strategier, bygga starka team och leverera exceptionell kundservice? Behöver du spendera dina lediga timmar på att läsa en teknisk manual eller lära dig om nätverksövervakning?
Om du är i en serviceverksamhet och förlitar dig på en fysisk plats har du redan händerna fulla och dina timmar redovisade. Du vet att varje minut du spenderar på tekniska tjänster är tid borta från de människorcentrerade aktiviteter som får ditt företag att lyckas.
Men det ändrar inte det faktum att du måste vara uppdaterad och fungera optimalt för att hålla ditt företag i toppmodern teknik. Att minska komplexiteten är ett dagligt mantra för varje småföretagare. Särskilt under semestern är att minska komplexiteten nyckeln till hantera stresstryck och längre timmar.
Här är fyra väsentliga saker som sannolikt kommer att locka fram en lättnadens suck:
- En 24/7 Help Desk så att varje förfrågan om hjälp får ett snabbt svar.
- Fjärrnätverksövervakning så att du vet att allt fungerar perfekt dygnet runt.
- Fjärrsupport och support på plats för att lösa problem snabbt och effektivt.
- Rutinunderhåll för att se till att tekniken är uppdaterad, säker och säkerhetskopierad.
Om du har kämpat för att göra de här grunderna på egen hand, med hjälp av din familj och vänner, eller lutat dig mot ett litet internt team av tekniska guider – du har en njutning.
Öka effektiviteten
Fördelarna med hanterade IT-tjänster kan gå långt utöver dessa kritiska väsentligheter. Det kan ge dig sinnesfrid, förbättrad effektivitet och ökad kundnöjdhet. Om du växer in i nya branscher eller nya geografiska områden, är hanterade tjänster nyckeln till att låsa upp obegränsad expansion.
Du kan minska stressen och förbättra medarbetarnas moral när du låter ett externt team för IT-hanterade tjänster ta belastningen av ditt interna team. Du kommer att ge din personal tillgång till expertstöd och ta bort bördan av förebyggande underhåll. Fråga din personal om deras synpunkter … du kommer att upptäcka att de mer än gärna låter experter göra det tunga arbetet.
Trimkostnader
Om du är en småföretagare kan du ha hållit tillbaka av en stor anledning: kostnaden. Detta skäl verkar giltigt tills du undersöker det närmare. Det visar sig att det kan bli mycket dyrare att utbilda och stödja ett internt IT-team. Du kan titta på tusentals dollar, beroende på storleken och omfattningen av din verksamhet.
Alternativt tenderar hanterade IT-tjänster att köra från $100 till $150 per person och månad. Detta kan i genomsnitt bli mycket mindre pengar än du har spenderat. Pengar och tid är de ultimata framgångarna i ett litet företag, men du måste ändå ta hänsyn till de okända delarna.
Vad är till exempel kostnaden för ett tekniskt fel? Vad kommer det att kosta dig i försäljning, service eller kundlojalitet? I slutändan kommer du att spara mycket mer pengar genom att förhindra kostsamma stillestånd eller återhämtningstid.
Hitta den bästa passformen för ditt företag
Hur kan du hitta den bäst förvaltade tjänsteleverantören för ditt företag? Börja med en kärnlista över dina värderingar och behov. Fyra väsentligheter för att välja en leverantör du kan arbeta med på lång sikt inkluderar:
- Kommunikationsfärdigheter. Du vill veta att dina behov, önskemål och problem hörs och ges högsta prioritet.
- Expertkunskaper. Teknisk expertis och insikter om branschtrender kommer att hålla ditt företag positionerat för framgång.
- Samarbetsförmåga. Att samarbeta kommer att hjälpa dig att förnya dig för nuvarande behov och förutse framtida utveckling för att ligga före dina konkurrenter.
- Agila färdigheter. Att anpassa och förbli flexibel hjälper dig och din IT-partner att börja, lära sig och växa utan att begränsa er till en fast skyldighet eller verksamhet.
När du utforskar nästa steg inom hanterad IT, håll ett öppet sinne och diskutera alternativ. Du kanske upptäcker att ett dedikerat team hjälper dig att minska stressen och få ditt företag att växa.