Du behöver inte arbeta med Flash-hastigheten för att hantera en webbplats effektivt. Allt du behöver är en hög med praktiska appar för att öka prestanda och effektivitet.
Det enda problemet är att det finns 100-tals appar på BigCommerce-marknaden. Du är bortskämd med valmöjligheter. Men det gör bara det svårare att hitta de bästa apparna.
Så jag har begränsat det väsentliga urvalet av BigCommerce-appar som varje varumärke behöver för att öka kundupplevelsen, öka intäkter och mer.
1. Bäst för e-post- och sms-marknadsföringsautomation (Drip)
Dropp är ett e-postverktyg som låter dig skicka personliga meddelanden i stor skala.
Detta är naturligtvis nödvändigt för att ditt varumärke ska sticka ut från mängden. För att inte nämna, ge den typ av kommunikation som kunderna vill öppna och klicka på samtidigt som de avsevärt förbättrar kundupplevelsen totalt sett.
Det som gör att Drip sticker ut är dess beprövade, förbyggda e-postarbetsflöden och mallar. Naturligtvis kan du också skapa anpassade material från grunden. Detta gör plattformen lämplig för alla färdighetsnivåer.
Med Drip kan du dessutom integrera data från din BigCommerce-butik. Detta gör att du kan rikta in dig på kunder med precision baserat på deras beteenden.
En annan utmärkande funktion hos automationsplattformen är möjligheten att segmentera kunder och automatiskt skicka innehåll och erbjudanden som är mest relevanta för dem, och driva försäljning.
Du kan prova Drip gratis. Våra flexibla planer börjar på $39 per månad.
2. Bäst för kundrecensioner (Yotpo)
Yotpo är en e-handelsmarknadsföringsplattform som hjälper dig att samla in och visa Recensioner tillsammans med annat innehåll från kunder. Använd appen för att skapa och underhålla långsiktiga kundrelationer.
Användargenererat innehåll och Socialt bevis är några av de mest övertygande verktygen i e-handelshandboken. Kunder lapsar upp sånt här. Det är därför appar som Yotpo är så viktiga.
Det som gör Yotpo speciell är element som så kallade ”smarta granskningsuppmaningar.” Den använder AI för att föreslå viktiga ämnen som kunder kan prata om i sina recensioner. Detta uppmuntrar kunder att skriva mer relevanta och användbara recensioner för sina kamrater.
Appen favoriseras av DTC-märken särskilt. Detta beror troligen på betoningen på autentiska recensioner och stärka kundrelationer.
Yotpo erbjuder en gratis för evigt plan eller premiumalternativ som börjar på $19 i månaden.
3. Bäst för Google Shopping-kampanjer (Google Shopping efter försäljning och beställningar)
Google Shopping-kampanjer är en viktig försäljningskanal för e-handelsvarumärken i dessa dagar. De placerar dina produkter högst upp i SERP:erna och uppmuntrar klick från konsumenter som redan har visat köpavsikter.
Men att hantera dessa kampanjer kan vara komplext och tidskrävande. Det är därför du behöver en app som Google Shopping efter försäljning och beställningar för att förenkla processen.
Det låter dig synkronisera dina produkter med alla de stora annonsplattformarna. Detta inkluderar Google såväl som Facebook, Bing, Instagram, Pinterest och Snapchat.
Det finns några utmärkta funktioner. Sökdata i realtid hjälper dig att optimera dina produkttitlar. Det finns också möjligheten att massuppdatera produktbud, vilket sparar massor av tid. Avancerad rapportering hjälper ytterligare att optimera annonsresultatet.
Planerna börjar på 10 USD/månad för bara flöden eller 50 USD per månad för flöden och annonshantering.
4. Bäst för flerkanalsförsäljning (Sellbrite)
Försäljning i flera kanaler är en nödvändighet. Det placerar dina produkter inför så många konsumenter som möjligt. Dessutom finns det ingen risk att lägga alla dina ägg i en korg.
Det finns ett enormt utbud av kanaler för att sälja dina produkter nu för tiden. Självklart är det en bra sak för försäljning. Ändå är det lätt att bli överväldigad av att hantera alla dessa olika plattformar.
Med Sellbrite, kan du skapa och publicera produktlistor för flera kanaler från ett ställe. Detta inkluderar Amazon, eBay, Etsy och Walmart, tillsammans med BigCommerce, naturligtvis. Det gör bara livet lättare.
Dessutom uppdaterar verktyget automatiskt ditt lager när du säljer en vara på valfri kanal. Det betyder att du inte riskerar att sälja varor du faktiskt inte har i lager längre.
Små företag som precis har börjat (med mindre än 30 beställningar per månad) kan få verktyget gratis. Sellbrites betalda planer börjar på $19 per månad.
5. Bäst för kundtjänst (LiveChat)
LiveChat gör som det står på burken. Det är en livechatt och helpdesk-app för din e-handelsbutik.
Det fantastiska med livechatt som kommunikationsverktyg är att du kan lösa kundproblem snabbt och när de uppstår. Kunderna tycker att det är oerhört bekvämt att få ett snabbt svar och kunna ha ett fram och tillbaka via livechatt.
LiveChat används av företag av varierande storlek för att öka kundnöjdheten. Verktyget kan användas på flera kanaler vid sidan av din BigCommerce-webbplats. Det ger Messenger, WhatsApp, Apple Messages och mer under ett tak.
Appen har några användbara funktioner att hålla utkik efter, till exempel möjligheten att spara svar på vanliga frågor så att agenter kan svara snabbare. Du kan också ställa in klickbara svar för kunder för att göra upplevelsen smidigare.
LiveChat erbjuder en gratis provperiod, och dess betalda planer börjar på $16 per månad.
6. Bäst för prenumerationer (laddning)
Det är lätt att se varför så många varumärken erbjuder prenumerationsalternativ nuförtiden. Prenumerationer bygger långsiktiga relationer med kunder och ger förutsägbara återkommande intäkter.
Dessutom kan de flesta butiker erbjuda någon form av prenumerationstjänst. Allt du behöver är en produkt som kunderna fyller på ofta.
Ladda om är en app som hjälper dig att skapa och skala en prenumerationsverksamhet. Eller lägg till prenumerationer och återkommande betalningsalternativ till din befintliga BigCommerce-butik.
Appen har allt du behöver för att bygga en tilltalande prenumerationsplan. Kunder kan till exempel hantera sina prenumerationsprogram via SMS eller en kundportal. Det ger dem också möjlighet att anpassa planer genom att hoppa över en månad, till exempel. Sådana saker hjälper kunder att stanna kvar längre.
Standardplanen har inga månadsavgifter – du betalar helt enkelt 1 procent + 10 cent för varje köp.
7. Bäst för lojalitet och hänvisningar (stämplade)
Använda sig av Stämplad att ställa in poängbaserat kundlojalitetsprogram, VIP-program och/eller remissprogram. Dessa typer av program gör underverk för e-handelsbutiker. De ökar kundens livstidsvärde och hjälper dig att skaffa nya kunder.
Det som är bra med Stamped är att det låter dig anpassa sidor och widgets, som din programsida och belöningssida. Det ger dig möjligheten att bygga sofistikerade upplevelser på varumärket.
Den har också ett utmärkt analysverktyg som låter dig se mätvärden som de bästa kunderna eller de bästa inlösta belöningarna. Det här är värdefulla insikter som kan hjälpa dig att göra dina lojalitetsprogram mer tilltalande.
Planer för Stampeds lojalitetsprodukt börjar på $49 per månad.
8. Bästa sidbyggare (Shogun)
Vem som helst kan komma in i e-handelsbranschen nuförtiden. Du behöver inte vara en mästare webbdesigner/utvecklare för att skapa din egen webbutik.
Med Shogun, kan du bygga avancerade målsidor, bloggsidor, produktsidor eller till och med en hel webbplats. Och det krävs ingen kod, tack vare dess enkla dra-och-släpp sidbyggare.
Det finns över 30 snabbstartsmallar som du kan använda för att komma igång. Eller så kanske du vill använda appen för att ändra din befintliga BigCommerce-webbplats.
Det som är riktigt bra med det här verktyget är att det finns alla sidelement du kan behöva för att optimera en e-handelswebbplats. Till exempel skjutreglage, nedräkningstimer, dragspel och anpassade kodrutor.
Prissättningen för den här sidbyggaren börjar på $39,99 per månad.
9. Bäst för frakt och leverans (ShipStation)
ShipStation är ett ledande verktyg för e-handel. Använd den för att importera, hantera och skicka beställningar.
Plattformen fungerar över flera kanaler tillsammans med BigCommerce, som eBay och Amazon. Så du kan hålla allt synkroniserat.
Varför behöver du ett leverans- och leveransverktyg? Det eliminerar en massa manuella uppgifter och tar bort risken för mänskliga fel. Det hjälper också till att skapa en smidig leverans- och returupplevelse för kunderna.
Den extra bonusen med att använda ShipStation är fraktrabatterna. Till exempel får du 40 procent rabatt på USPS-priser och 29 procent rabatt på FedEx-priser.
En annan nyckelfunktion är möjligheten att skapa en varumärkesspårnings- och returportal. Återigen, detta ger en utmärkt kundupplevelse.
ShipStation-planer börjar på $9,99 per månad.
10. Bäst för SEO (FavSEO)
SEO är ett av de mest effektiva sätten att få trafik till din webbutik. Med en gedigen SEO-strategi ser du till att dina sidor rankas i toppen av sökmotorerna. Och fler besökare betyder förstås mer försäljning.
FavSEO är en SEO-app byggd exklusivt för BigCommerce. Det låter dig optimera din webbplats fullt ut inom sin plattform.
Detta inkluderar möjligheten att massredigera och optimera titlar och metabeskrivningar för din produkt, kategori och alla andra sidor.
SEO-scorekortet ger dig en översikt över hur din webbplats presterar. Det finns också ett SEO-revisionsverktyg som hjälper dig att gräva djupare genom att övervaka produkternas prestanda och optimera vid behov.
En av de bästa sakerna med FavSEO är att dess standardplan är gratis för alltid.
11. Bäst för socialt bevis (Fomo)
Fomo är ett unikt verktyg som automatiskt visar dina kunders senaste aktivitet. Du kan få detta att visas som aviseringar eller direkt på sidor.
Den här typen av sociala bevis bygger förtroende och därmed försäljning. Analogin som företaget använder är en hektisk restaurang. När du går förbi en fullsatt restaurang tror du att det måste vara bra, och är mer benägna att gå in.
Vi litar på vad andra gör och vill följa efter. När kunder ser interaktioner i realtid uppmuntras de att agera också.
Det finns ett antal interaktioner du kan visa, till exempel köp, e-postregistreringar, följningar i sociala medier och till och med senaste recensioner.
Men det som är särskilt speciellt med Fomo är att det är mer avancerat än du först trodde. Du kan skräddarsy upplevelsen efter besökaren med anpassade regler för visning och geoinriktning, till exempel.
Planerna börjar på $19 per månad.
12. Bästa kassaverktyget (bult)
Bult låter kunderna checka ut med bara ett klick. Det fungerar med betalningsleverantörer som PayPal och Afterpay.
Bolt har också ett eget nätverk av shoppare. När användare registrerar sig delar de sina uppgifter med Bolt. Så det drar upp detaljerna omedelbart när kunder checkar ut på någon e-handelsbutik som använder appen.
Bolt har upptäckt att varumärken som använder verktyget ser 47 procent högre konverteringsfrekvens.
Saken är den att vi lever i en tid av omedelbar tillfredsställelse. Konsumenter letar efter något sätt att påskynda processer och göra deras liv enklare. En kassa som helt enkelt innebär ett klick är mycket mer tilltalande än ett långt formulär där du måste ange alla dina uppgifter.
I grund och botten förhindrar en sådan här app en större vägspärr och uppmuntrar användare att fullfölja sina köp.
Bolt erbjuder en 90-dagars gratis provperiod. Därefter tillkommer en transaktionsavgift på 1 procent men endast för shoppare som kommer från Bolt-nätverket.
13. Bäst för bokföring (QuickBooks Online)
QuickBooks online är naturligtvis en välkänd molnbaserad bokföringsprogramvara. Det tar bort behovet av manuell datainmatning, manuell bokföring och andra uppgifter. Dessutom tar det bort sannolikheten för att du gör fel i dina konton.
Detta beror på att beställningar som görs i din BigCommerce-butik skapas automatiskt som försäljningskvitton inom QuickBooks. Verktyget synkroniserar en massa annan data från BigCommerce också, inklusive kunder, produkter, skatter, rabatter, fraktavgifter och återbetalningar.
Det är viktigt att du integrerar QuickBooks med dina lagerhanteringssystem. Det låter dig få användbara insikter i aspekter som hur mycket pengar en viss produkt bidrar med. Sådan data hjälper dig att göra prognoser och i slutändan bättre affärsbeslut.
Planerna börjar på $20 per månad.
Slutord
Med dessa viktiga BigCommerce-appar kan du driva din e-handelsverksamhet effektivt och effektivt. Det finns appar här som kommer:
- Förbättra kundupplevelsen
- Effektivisera verksamheten
- Öka försäljningen
- Öka webbtrafiken
- Främja långsiktiga relationer med kunder och mycket mer.
Vad är nästa steg? Gå till BigCommerce app marknadsplats att utforska dessa verktyg ytterligare.