Lär dig hur personliga och professionella vänskapsband ledde till ett otroligt framgångsrikt samarbete.
Ett av problemen för alla entreprenörer med en bra idé är den tid det tar att planera och genomföra den idén. Oavsett om det är ett nytt företag eller ett projekt är att arbeta ensam en ibland oöverstiglig utmaning.
Och det var det exakta problemet som Stephanie Liu, Jenn Herman och Mike Allton stod inför.
Individuellt hade de alla drömt om att ha sin egen betalda medlemsgrupp och individuellt hade de aldrig kunnat hitta tid. Så en dag kom det upp för dem att om de arbetade tillsammans, om de samarbetade, skulle de få framgång. De tre av dem tog in en fjärde expert, Amanda Robinson, och bildade 360 Marketing Squad.
Genom att utnyttja sin unika och kostnadsfria marknadsföringsförmåga bildade de en framgångsrik betald medlemsgrupp och sedan, inom ett par år, utnyttjade de denna expertis och auktoritet för att skriva ett bokavtal med Entreprenörspress att skriva Den ultimata guiden till marknadsföring på sociala medier med Eric Butow.
”Medan medlemsgruppen och boken är fantastiska, är den ultimata fördelen med detta samarbete – resultatet jag är mest stolt över och tacksam för – det personliga och professionella band som vi fyra har skapat”, sa medförfattare och co. -grundare, Mike Allton. ”Genom vår personliga hjärnagrupp har vi gett varandra en oöverträffad nivå av stöd och uppmuntran som boken i sig är ett bevis på. Vi hoppas att företagare och chefer för sociala medier får hjälp av all strategi och all information vi hällt i den boken, men, ännu viktigare, använder projektet för att inspireras till att ansluta och samarbeta med sina egna kamrater.”
Jenn Herman är en social mediakonsult, talare och globalt erkänd Instagram-expert. Stephanie Liu är en av de mest eftertraktade internationella högtalarna på livevideo, känd för sin dynamiska scennärvaro och banbrytande Facebook-engagemangstaktik. Amanda Robinson är grundaren av The Digital Gal där hon är mycket eftertraktad inom den digitala marknadsföringsbranschen för sin kunskap och erfarenhet som Facebook Ads-expert. Mike Allton är en prisbelönt bloggare, talare och författare på The Social Media Hat och Brand Evangelist på Agorapulse. Eric Butow är VD för Butow Communications Group (BCG), ett företag som förbättrar ROI för onlinemarknadsföring.
Dessa marknadsföringsexperter på sociala medier går samman för att ta läsarna genom en 360-graders bild av marknadsföring i sociala medier från strategi till taktik, från organisk till betald, från B2B till B2C, som omfattar alla nuvarande sociala medienätverk från Facebook och LinkedIn till framväxande plattformar som Snapchat och TikTok.
För mer information, inklusive bokbeställningar och författarintervjuer, gå till http://socialmediabook.shop.
Vill du spara tid med din sociala medieaktivitet och ändå få ännu fler resultat? Använd det #1 rankade verktyget för sociala medier, Agorapulse, och som en vän till Mike Allton är du berättigad att få dina första två månader gratis efter provperioden! Gå till https://www.Agorapulse.com/Allton för att lära dig mer och komma igång.