Vill du få kvalitetstrafik till din webbplats? Tja, du är på rätt plats. Startwebbplatser och bloggar gör flera misstag i sin marknadsföringsplan. Du förstår, en blogg är bara en av kundförvärvskällorna.
Baserat på Agora-modellen går kunder från sociala webbplatser till bloggar. Då kan de ladda ner en värdefull resurs för att bli en kvalificerad lead.
Det betyder att du måste fokusera på att marknadsföra din blogg till sociala webbplatser! Ja, det är så man växer till de första 1K besöken i månaden.
Blogg Trafik Mördare
Du vet att det billigaste sättet att öka trafiken till en webbplats är att använda gratis sociala kanaler. Här är några bloggtrafikdödare.
Färre visningar på YouTube
YouTube är den näst största sökmotorn efter Google. Och faktiskt överträffar videomarknadsföring överlägset text, ljud och bilder. Så du behöver en liten community på YouTube. Om du publicerar det innehåll kunderna vill ha konsekvent kommer du snart att hänvisa YouTube-trafik till din blogg.
Lågt engagemang på Facebook
Facebook är fortfarande en bra marknadsföringskanal för B2C- och D2C-företag. Konsumentföretag som e-handel, Amazon FBA, Dropshipping och vissa coachingprogram borde producera värdefulla videor för deras community. Du kan skapa en Facebook-grupp som tjänar dina målkunders intressen. Att hålla användare engagerade och göra känslomässiga snarare än logiska inlägg.
Lågt Twitter-engagemang
Omni-channel marknadsförare bör också ha ett Twitter-konto. För det första för allas närvaro, och för det andra för att lyssna på konsumentfeedback. En bra Twitter-marknadsföringsplan kan göra din produkttrend för specifika hashtags och platser. För att få engagemang, skaffa följare manuellt och skapa värdefulla Twitter-trådar. Om du någonsin vill öka svaren behöver du också influencer marketing som din Twitter-marknadsföringsplan.
Dolda ädelstenar på hemsidan
De flesta företag har fallstudier, oåterkalleliga bevis och framgångshistorier för sin produkt. Andra har verktyg, e-böcker, miniräknare och vitböcker publicerade på sin bloggsida. Det är sunt förnuft att fokusera på detta värdefulla innehåll på din hemsida så att det skickar trafik till din blogg. Men väldigt få människor gör det. Om du till exempel har en videohandledning, placera den på hjältesektionen i stället för nära CTA:n.
Svagt värdeförslag
Om du är en AWS-partner vet du att de viktigaste problemen som kunderna vill lösa är att minska molnkostnaderna och förbättra säkerheten. Dessa sökord kommer att ge dig mest trafik jämfört med att bli kompatibla. Använd verktyg som AnswerThePublic för att få huvudsökord och relaterade nyckelord för din blogg. Dessa kommer att vara mer meriterande än ett pressmeddelande från en nyligen anställd som är tänkt att utöka din blogg.
Blogg Traffic Boosters
Det billigaste sättet att driva kvalitetstrafik till en webbplats är att använda en av dessa trafikförstärkare.
Öka din domänauktoritet till 40 och överträffa konkurrensen
Börja med att identifiera SEO-konkurrenter som du vill överträffa. Kontrollera deras domänbehörighet med Moz SEO-verktyget. Om du är i en specialiserad nisch är chansen stor att de flesta eller alla dina konkurrentsidor kommer att vara under 40. Detta kan betyda att de har ett lågt antal bakåtlänkar från mycket auktoritativa webbplatser. Du kan använda frilansande innehållsskribenter för att hjälpa till med blogguppsökande och länkbyggande. Om 6-12 månader kommer du att börja se dina artiklars ranking. Och när de rankas kommer din bloggtrafik att öka.
SEO KONKURRENTER | DOMÄNEMYNDIGHET |
CloudZero |
33 |
Microtica | 27 |
Cloudforecast | 29 |
nOps.io | 18 |
Molntrådigt | 12 |
Öka sidhastigheten på mobilen
Gör Google Page speed insights-testet. Du kanske märker att din webbplats laddas snabbare på dator än mobil. Men nu är mer trafik på mobilen. Optimera för mobilen med AMP-plugin för WordPress. Minimera även kod- och bildstorlekar.
Se till att du inte påverkar användarupplevelsen när du gör ditt innehållsoptimeringsarbete. Faktum är att SEO handlar om att skriva för människor. När du skriver för människor optimerar du för sökmotorer.
Om din artikel går live, se till att alla delningsknappar, länkar och bilder fungerar på både mobil och dator. Tryck inte på publicera.
Hur man får bra trafik till din webbplats
Att öka konverteringsfrekvensen är den svåraste delen. Att få trafik är den enklaste delen. Det finns många arbetssökande och aktiva internetsurfare. Till ett billigt pris kan du använda verktyg och bots för att spamma din artikel på nästan alla sociala medieplattformar. Detta kommer att ge dig tillfälliga toppar också. Det är dock vad som kallas svag trafik.
För att få trafik av hög kvalitet måste du göra grundlig research om dina kunder. Du måste skriva om vad dina kunder vill ha. Du måste också lösa verkliga problem och till och med få tillåtelse att dela artikeln. Din artikel måste vara unik, baserad på verklig erfarenhet, inte något som hittas på typiska internetråd.
Alla letar efter det billigaste sättet att driva trafik. Och det är den process vi använder. Det ger nästan alltid trafik med hög avsikt. Visst, vissa människor frågar: ”Är Facebook bra för B2B-marknadsföring?” Även på Facebook kan du få trafik som sannolikt kommer att skörda dina återkommande intäkter i flera år.