Målsidor är en utmärkt metod för att få leads och bygga en e-postlista. Men visste du att ju fler målsidor du har, desto högre är konverteringsfrekvensen? Du kanske säger: okej, men hur vet jag att min målsida kommer att göra sitt jobb? Svaret är genom att inkludera element som alla framgångsrika målsidor med hög konvertering har.
Det här inlägget kommer att leda dig genom de element som skapar fantastiska målsidor med hög konvertering. Om du har skapat din blymagnet måste du skapa en sida som stimulerar folk att ladda ner den i utbyte mot deras e-postadress. Detta hjälper dig att snabbt bygga din e-postlista för framtida meddelanden och kampanjer genom e-postmarknadsföring.
Jag rekommenderar att du håller din målsida så enkel som möjligt för att se till att du kan avsluta den snabbt. Du vill också att din besökare ska ha lätt för att hitta nedladdningsknappen så att de kan vidta åtgärder så snart som möjligt och inte gå vilse i några värdelösa element.
De väsentliga delarna av varje målsida med hög omvandling är blymagnetens bild, förrubriken, rubriken, underrubrik, uppmaning, integritetsinformation och länkar och popup-fönstret för opt-in-formuläret.
Målsidor finns i alla former och storlekar. Så länge du involverar de element jag just nämnde kan du anpassa designen för att passa din smak och ditt varumärke.
Bygg dina målsidor med hög konvertering
Du kanske också undrar hur du ska bygga en målsida om du behöver några speciella designkunskaper eller dyr programvara. Det fina med teknik nuförtiden är att allt är lättare att använda än tidigare. Nu behöver du bara peka och klicka så kan du bygga en vacker målsida på ett par minuter.
Tjänster som ClickFunnels och LeadPages är förmodligen de mest populära och varierar mellan 22$ och 97$ per månad för ett obegränsat antal sidor. Om dessa tjänster inte finns i din budget för tillfället är det bra.
Du kan använda en e-postleverantör med liknande funktioner och gratis mallar för målsidor. För det föreslår jag att du kollar in Getresponse. Dessa tjänster är enkla och är i allmänhet byggda för nybörjare, så du bör inte möta några knepiga tekniska problem där.
7 element som gör målsidor med hög konvertering
Nu när du vet om programvaran som du kan använda för att bygga dina målsidor, låt oss prata om de sju elementen som ingår i en bra målsida.
Bild
Den första är magnetens bild. Det är här du laddar upp omslagsgrafiken för din blymagnet. Den här grafiken ska visuellt adressera informationen de kommer att få, vilket kommer att uppmuntra besökare att ge sina e-postadresser för att få tillgång till din leadmagnet. Det ska vara en snygg, ren grafik som ser professionell ut. Kom ihåg att utseendet spelar roll.
Förhandsrubrik
Nästa är din förrubrik. Det här är texten som går ovanför rubriken och beskriver vad leadmagneten faktiskt är (till exempel gratis nedladdning av checklista) eller samtal till publiken (till exempel uppmärksamhet affiliate-marknadsförare). Detta låter besökaren veta att de är på rätt plats och att din blymagnet är för dem. Att använda ordet gratis ökar omvandlingarna, så om det är möjligt rekommenderar jag att du använder det.
Rubrik
Följande element är rubrik. Detta är huvudtexten som verkligen fångar din besökares uppmärksamhet. Rubriken bör ta upp värdet och beskriva vad de får när de laddar ner din blymagnet. Du kan också kontrollera Coschedule-rubrikanalysatorn för tips som du kan använda för att skapa en kraftfull rubrik.
Underrubrik
Nästa är underrubrik. Det är här du beskriver vad din besökare får mer detaljerat fördelen med blymagneten för besökaren och vad som gör den unik. Så börja med ett handlingsord som ladda ner eller klicka eller ta och inkludera frasen så att du kan beskriva nyttan för besökaren.
Till exempel, ladda ner checklistan med 10 punkter baserad på metoden som är ansvarig för 600 tusen potentiella kunder och över 200 000 USD i vinst, så att du med säkerhet kan starta din nästa kampanj. Du vill använda orden 10-punkts checklista eftersom de visar exakt vad som finns i din blymagnet, och bevisargument om du kan.
Uppmaning till handling
Nu har du uppmaning till handling. Det här är din knapp som antingen kan ha en åtgärd (till exempel ladda ner nu) eller en fördel (till exempel öka din trafik nu). Så någon av dem kan fungera. Se till att både knappen och knapptexten är tillräckligt stora och tydliga för att användaren ska kunna se den direkt när de landar på sidan.
Sekretessinformation och länkar
Därefter har du sekretessinformation och länkar. Det här avsnittet är till för att göra din sida kompatibel med Facebooks användarvillkor eller någon annan annonsplattform som du använder och för att skapa förtroende hos dina besökare när de anger sin information på din webbplats. Här vill du lägga till din integritetspolicy, och du kanske vill inkludera en kontaktlänk och länken till din hemsida.
Opt-in-formulär
Äntligen har du en opt-in-formulär. Nu är detta den viktigaste delen eftersom det är här du samlar besökarnas e-postadresser.
Helst kommer detta upp som en ljuslåda som poppar upp när besökaren klickar på knappen. Och detta beror på att du inte vill skrämma bort dem genom att visa ett formulär som ber om deras information direkt. På så sätt kommer de att göra ett mikroåtagande och vidta åtgärder på din sida genom att klicka på knappen och sedan blir det mycket mer möjligt att de kommer att välja din leadmagnet när formuläret dyker upp på deras skärm.
Rubriken på ditt formulär bör ge enkla instruktioner om vad du ska göra härnäst. Ange till exempel din e-postadress och klicka på knappen nedan för att ladda ner checklistan nu, och knappen kommer bara att upprepa det, till exempel ladda ner nu. Det är helt upp till dig om du ber om bara deras e-postadress, eller både deras namn och e-postadress.
Kom bara ihåg att ju fler åtgärder du begär från dina besökare, desto mer sannolikt är det att de lämnar din sida utan att delta. Med dessa element på din sida får du en enkel men kraftfull målsida som samlar in potentiella kunder och bygga upp din e-postlista med prenumeranter som du kan kommunicera och ge erbjudanden i framtiden.
Slutsats
Okej, så det sammanfattar hur du skapar dina målsidor med hög konvertering. Du vet nu hur du visar upp din blymagnet och gör det möjligt för folk att ladda ner den i utbyte mot e-postadressen.
Om du inte har en målsida ännu, det här är vad jag vill att du ska göra härnäst. Om du inte redan har bestämt dig för vilken målsidesprogramvara som du ska använda för att skapa målsidor eller de olika sidorna i din tratt, registrera dig för en kostnadsfri provperiod eller en månadsprenumeration av målsidesbyggaren som du valde och börja lägga tillsammans din första målsida med hög konvertering baserat på exemplen som jag skisserat i den här målsidesguiden.
Så fortsätt och gör det nu, men innan du går berätta för mig, tycker du att det är svårt att bygga en målsida?