En stark innehållsmarknadsföringsstrategi är avgörande för framgång, oavsett om ditt företag är ett skyltfönster eller online. Men det är förvånande hur många företag som får fel innehållsmarknadsföring. Från att inte producera konsekvent innehåll till att inte tillhandahålla innehåll till så många människor, många företag misslyckas med innehållsstrategi.
De två nyckelfaktorerna för en framgångsrik innehållsmarknadsföringsstrategi är kvalitet och räckvidd. När du väl har kvalitetsinnehåll, oavsett om det är en WordPress-blogg eller podcast, måste du få ut det till massorna. Detta gör innehållsräckvidden kritisk. För om du kan få maximal innehållsräckvidd för ditt kvalitetsinnehåll kommer all din analys att öka.
För att hjälpa din blogg eller ditt företag att växa och bli framgångsrik har vi satt ihop följande definitiva guide för maximal innehållsräckvidd. Låt oss dyka in!
Börja med en kraftfull marknadsföringsstrategi för innehåll i sociala medier
Att ha en stark strategi för sociala medier är mycket viktigt när det gäller att få maximal innehållsräckvidd för ditt företag. Det kan tyckas vara ett självklart tips när det gäller att nå fler människor, men du skulle bli förvånad över hur många företag som inte använder sociala medier effektivt.
Ett av de bästa sätten att öka din räckvidd på sociala medier är att använda fler hashtags och hashtags som är specifika för din målgrupp, bransch, produkter och tjänster. Du kan använda Hashtagify för att hitta rätt hashtags, och hashtags som är trendiga.
Börja använda ett innehållsleveransnätverk (CDN) för att öka din räckvidd
Du kanske undrar vad ett innehållsleveransnätverk (CDN) är. Om du vill öka din innehållsräckvidd är ett CDN ett bra och enkelt sätt att göra det. Vad är det? Tja, traditionellt sett serverades innehåll till världen med en enda server eller ursprungspunkt. Detta har dock nackdelar, för om din server var i New York skulle det ta tid för ditt innehåll att vara synligt för din publik i Los Angeles.
I själva verket, enligt DreamHost, en global ledare inom WordPress värd”Ett sätt att hålla din webbplats hastighet och prestanda konsekvent är att använda ett Content Delivery Network (CDN)”.
Så om du hade aktuellt innehåll kanske det inte är lika relevant ju längre räckviddstiden är. Ett CDN förändrar allt detta. Istället för att tillhandahålla innehåll till en målgrupp på olika platser med en enda ursprungspunkt, sprids innehållet via CDN med flera ursprungspunkter/servrar. Ganska cool!
Kort sagt måste du optimera din webbplats och få den att laddas snabbare.
Låt inte innehållet stagnera, använd det istället
Ett annat sätt att maximera innehållets räckvidd är att återanvända gammalt innehåll. Detta förlänger livslängden på ditt innehåll, en bra strategi om du redan har mycket auktoritativt innehåll online. Du bör alltid återanvända ditt starkaste innehåll.
För att göra detta kan du använda blogginnehåll och förvandla det till en vitbok, video på YouTube, Udemy-kurs och mer. Ett av de mest populära sätten att återanvända innehåll för maximal räckvidd är att förvandla den texten till en ren och informativ bild, som till exempel en infografik.
Skapa mycket mer visuellt innehåll för att maximera innehållsräckvidden för ditt företag
Som i ovanstående om att återanvända innehåll till visuellt stimulerande tillgångar, skapa mer visuellt innehåll från början också. Visuellt innehåll, som videor, bilder, infografik, diagram, slideshare och mer är alla mycket delbara och har en bättre chans att nå mycket fler människor än text nuförtiden.
Video är verkligen ett av de bästa sätten att få detta att hända. Videoinnehåll är något av det mest konsumerade innehållet av onlineanvändare i dagens digitala värld. Detta gäller särskilt för videor som lär ut eller löser ett vanligt problem.
”I dagens snabba värld, video marknadsföring är en av få typer av onlinematerial som ger det värde, relevans och flexibilitet som konsumenter behöver, samtidigt som de tillgodoser den livsstil de vill ha på språng, förklarade Matt Bowman i en Forbes-artikel.
Användargenererat innehåll kan spridas som en löpeld
Om du hör frasen ”användargenererat innehåll” kommer sociala medier förmodligen att tänka på. Och det borde det, eftersom användargenererat innehåll används ganska flitigt på sociala medier. Intressant nog är det också en innehållsstrategi som du kan använda var som helst. Det kan till exempel vara en målsida för en uppmaning till handling på din webbplats.
Det bästa med användargenererat innehåll är att du får fördelar med användarupplevelsen, eftersom användargenererat innehåll ökar engagemanget från din målgrupp. Detta är en av anledningarna till att den här typen av innehåll kan bli viralt på sociala medier så snabbt.
Sammanfattningsvis . . .
Ovanstående definitiva guide för maximal innehållsräckvidd kan hjälpa dig och ditt företag att växa, samt öka framgången när det gäller att nå fler av din målgrupp. De flesta av ovanstående strategier är också ganska lätta att implementera. Öka din räckvidd och få mer fotfäste i din nisch idag.