USA:s självständighetsdag – även känd som den 4 juli – är en av USA:s största högtider.
Och det är också ett av landets största shoppingevenemang.
Enligt en undersökning från National Retail Federation (NRF), 84 procent av amerikanerna planerade att fira självständighetsdagen 2021, och den genomsnittliga respondenten hade för avsikt att spendera 80,54 USD enbart på matvaror.
Ytterligare 29 procent planerade att köpa ”patriotiska föremål” som amerikanska flaggor, kläder och dekorationer.
Traditionellt är firandet av den 4 juli utpräglat matorienterat, där 61 procent planerar en matlagning, grillfest eller picknick för att markera självständighetsdagen 2021.
Så om du säljer något som har med mat (eller dryck) att göra, är det en riktig chans att generera rejäl försäljning.
Men det handlar inte bara om att äta eller star-and-rand girls.
En tredjedel planerade att delta i ett fyrverkeri eller ett samhällsfirande, en av åtta hade rese- eller semesterplaner och en av 12 hade för avsikt att titta på en parad.
Från bagage till kläder till utemöbler, den 4 juli erbjuder möjligheter för varumärken och återförsäljare inom ett brett utbud av nischer.
Men som med alla säsongsbetonade evenemang kommer du bara att maximera försäljningen om du gör rätt marknadsföring.
Det är därför jag har samlat några av de bästa e-postexemplen från den 4 juli från det senaste året.
4:e juli E-postexempel för att inspirera dina egna
1. Crate & Barrel: Lansera ett (relevant) säsongserbjudande
Jag har redan noterat hur den 4 juli är mycket för matälskarna.
Faktum är att USA:s totala utgifter för matvaror för självständighetsdagen steg från 6,3 miljarder dollar 2014 till uppskattningsvis 7,5 miljarder dollar 2021, enligt NRF.
Så om dina produkter på något sätt är relaterade till mat – tänk på köksredskap, husgeråd, glas, receptsatser, snacks och mer – är det definitivt vettigt att skicka dem i ditt meddelande den 4 juli.
Ta en titt på hur heminredning återförsäljare Crate & Barrel gör det här:
Jag gillar särskilt hur kopian inte är allt sälja, sälja, sälja.
Det lovar också ”smaskiga sommarrecept”, som – som vi redan har sett – är ytterst relevant till firandet av den 4 juli.
Det ger mottagarna av det här e-postmeddelandet mycket incitament att klicka sig igenom.
2. MADSEN-cykler: Kör en tematävling
Okej, så Independence Day erbjuder stora möjligheter för varumärken och återförsäljare inom ett brett utbud av vertikaler.
Men inte varje vertikal.
Ta MADSEN cyklar som ett exempel.
Den säljer ”hinkcyklar” och tillbehör – fantastiska produkter, men inte nödvändigtvis sådana saker som kommer att flyga från hyllorna i tid till den 4 juli.
Vad gör du om du är i samma båt?
Bara strunta i den stora dagen och hoppas att ingen märker det? Lansera en godtycklig flashrea och håller tummarna för några extraförsäljningar? Eller hittar du en mer kreativ sätt att gå med i konversationen?
Med fyra femtedelar av amerikanerna som firar den 4 juli kan du inte bara gräva ner huvudet i sanden, och en tidsbegränsat erbjudande kanske inte passar din marknad eller målgrupp.
Det lämnar alternativ tre: hitta något annat sätt att engagera sig.
Det är precis vad MADSEN Cycles gör med sin årliga cykeldekorationstävling den 4 juli.
Idén är ganska enkel—docka upp din MADSEN-cykel och skicka foto- eller videobevis med hjälp av tävlingens hashtag.
Det bästa är att det inte känns påtvingat.
Som vi redan vet är parader en stor sak på självständighetsdagen, och så är det att köpa patriotiska föremål som flaggor och ballonger. Så det är inte ett stort steg att be kunder att kombinera de två.
Om du planerar att köra din egen tävling den 4 juli, ta ett blad ur MADSENs bok och välj ett tema som fångar fantasin utan att kräva för mycket ansträngning från din publik.
Förvänta dig inte ett ton av engagemang om du ber folk att vandra längs Grand Canyon klädd som Uncle Sam eller göra en skalenlig modell av Frihetsgudinnan med föremål från din sommarkollektion.
3. Missguided: Lansera en tidsbegränsad kampanj
Självständighetsdagen sammanfaller fint med början av sommaren på norra halvklotet (den varmaste säsongen börjar officiellt den 21 juni, om du är intresserad).
Så det är den perfekta tiden att lansera en rea på dina sommarprodukter.
Naturligtvis kommer du inte att vara den enda återförsäljaren i din nisch som planerar en tidsbegränsad kampanj för den 4 juli.
Med så mycket buller runt omkring är det bästa du kan göra att hålla din försäljning enkel och få den att låta så attraktiv som möjligt, eftersom Missguided gjorde genom att erbjuda 60 procent rabatt absolut allt inför självständighetsdagen 2021.
Det är uppenbarligen ett mycket mer övertygande förslag än att ge kunderna 10 procent rabatt på varor i specifika kategorier.
4. Team Man Crates: Engagera din publik med säsongsbetonade meddelanden
Vad skiljer de bästa e-postexemplen från den 4 juli från de som också är anslutna?
Det faktum att de känner naturlig.
Inte alla märken eller återförsäljare har ett produktutbud som stämmer överens med den typ av saker som folk sannolikt kommer att köpa inför självständighetsdagen.
Detta innebär att de måste arbeta lite hårdare med sina meddelanden som Team Man Crates gör här:
Faktum är att självständighetsdagen inte är en självklar julhelg – folk markerar inte traditionellt tillfället genom att köpa en presentlåda till sina nära och kära.
Så Team Man Crates valde att lansera en rea på utomhuspresenter – de typer av produkter som människor makt vill köpa om de planerar en cookout eller deltar i ett utomhusevenemang.
Och full beröm till copywritern som bestämde sig för att stämpla kampanjen som en ”fyrverkeriförsäljning”, vilket passar perfekt med firandet av den 4 juli.
5. Framebridge: Lean Into the Patriotism
Självständighetsdagen är en utpräglat patriotisk högtid – den kallas trots allt ofta som ”Amerikas födelsedag”.
Så det är vettigt att ge lite patriotisk smak till ditt meddelande, varumärke eller marknadsföring (eller kanske till och med alla tre).
I detta e-postexempel den 4 juli, Framebridge valde att marknadsföra sitt mest patriotisk tavelramar: de gjorda av amerikanskt lövträ.
Den fortsätter med detta tema i kroppstexten och hänvisar till hur dessa ramar är ”handgjorda i hjärtat” och placerar dem som ett perfekt komplement för ett självständighetsfirande.
Oavsett om tavelramar i lövträ eller inte faktiskt att kombinera bra med fyrverkerier och korv är en annan sak, men det är ytterligare ett smart exempel på ett varumärke som hittar ett kreativt sätt att gå med i konversationen den 4 juli.
6. Wet N Wild Beauty: Tema ditt varumärke
Fortsätter det patriotiska temat, om du inte har ett specifikt amerikansk produktkategori och du inte kan komma på något sätt att knyta ditt budskap till semestern, låt ditt varumärke tala i stället.
Om du har tittat igenom så många e-postexempel från den 4 juli som jag har kommer du att märka en hel del likheter kring design och färgpaletter, med populära teman inklusive:
- Färgerna rött, vitt och blått
- Stjärnor och ränder
- Fyrverkeri
- amerikanska flaggor
Wet N Wild Beauty lyckades införliva många av dessa troper i följande e-postmeddelande, skickat för att marknadsföra sin rea på hela webbplatsen den 4 juli:
Det är ett enkelt sätt för varumärken att anpassa sin e-postmarknadsföring kring Independence Day utan att få det att kännas som att de smyger sig in i berättelsen.
7. L’Occitane en Provence: Skicka en säsongshälsning
Som du utan tvekan har märkt handlar många av dessa e-postexempel den 4 juli om att hitta ett sätt att göra Independence Day relevant för varumärken, produkter och publik som saknar en uppenbar koppling till den federala helgdagen.
Men om du har kliat dig i huvudet i timmar (eller dagar) och fortfarande kan inte hitta ett sätt att engagera sig i evenemanget, det går bra att acceptera den 4 juli bara kanske inte är rätt för dig.
Bättre att komma fram till den slutsatsen än att skicka ett klumpigt, krypande e-postmeddelande som försöker placera ditt senaste täcke och örngott som det perfekta ackompanjemanget till ett självständighetsfirande.
Men om du menar allvar med att engagera publik i USA, du förmodligen vill inte vara helt tyst på den stora dagen.
Google Trends-data visar oss att den 4 juli konsekvent sätter de andra federala helgdagarna i skuggan, åtminstone när det gäller sökaktivitet:
Även om du förmodligen inte kommer att förstöra någons 4 juli om du gör det inte skicka ett e-postmeddelande, det är ett säkert kort som alla dina rivaler kommer att ha något upp ärmen för att markera tillfället – och du vill inte bli kvar.
L’Occitane sv Provence är ett klassiskt exempel på ett varumärke som inte naturligt passar in på Independence Day.
För det första, och mest uppenbart, är det ett franskt varumärke – och Frankrike har sin egen nationaldag, Bastilledagen, som äger rum ett par veckor efter USA:s självständighetsdag.
För det andra stämmer inte dess produktkategorier – lyxig naturlig skönhet och hudvård – uppenbarligen ihop med semestern.
Så istället för att lansera någon konstruerad kampanj, nöjde sig L’Occitane med att bara önska publiken en glad 4 juli:
Det är inte att försöka driva någon specifik handling; det handlar bara om att gå med i konversationen och hålla varumärket i fokus.
När allt annat misslyckas är det också din bästa insats.
8. Taylor Stitch: Se till att din försäljning avslutas den 4 juli
En annan perfekt lösning om du inte är säker på hur du ska engagera dig den 4 juli: planera en tidsbegränsad kampanj som avslutas på själva dagen.
Det är precis vad Taylor Stitch gjorde 2021, som du kan se från detta e-postexempel den 4 juli:
Det är ett så enkelt (och smart) tillvägagångssätt eftersom det ger dig en uppenbar anledning att nå ut till din publik under dagen.
Du fyller inte bara upp deras inkorg med ännu mer Independence Day-brus; du varnar dem för att de kommer att missa dina fantastiska rabatter om de inte agerar nu.
Och, som jag har noterat tidigare, rädsla för att missa är en stor drivkraft när det kommer till att driva försäljning.
9. Cravory Cookies: Ge din publik vad de vill ha
Med tanke på hur många gånger jag har hänvisat till mat i den här e-postsammanfattningen den 4 juli, kunde jag knappast avsluta artikeln utan att visa dig ett enda exempel från en verkligt livsmedelsmärke.
Ta ett steg framåt Cravory Cookies:
Detta är ett klassiskt exempel på att hålla saker enkla.
Vi vet att folk kommer att äta mellanmål, picknicka och grilla sig igenom självständighetsdagen, så om du bokstavligen säljer Amerikas favoritsnackmatskulle det praktiskt taget vara ett brott att inte införa en speciell produktlinje för 4 juli.
Kasta en prissänkning i (cookie)-mixen också, och du har i princip skapat en licens för att skriva ut pengar.
Skicka mer effektfulla e-postmeddelanden från den 4 juli med dropp
Naturligtvis är det bara halva striden att skapa rätt budskap eller marknadsföring för din e-postkampanj den 4 juli.
Därefter måste du se till att din e-post sticker ut i en fullsatt inkorg.
För om din e-post smälter in i bakgrunden kan du lika gärna inte ha skickat den.
Lyckligtvis är Drip här för att hjälpa till.
Vår kraftfulla funktion för e-postsegmentering och personalisering hjälper dig att generera mer engagemang från dina e-postmeddelanden, öka antalet klickningar och konverteringar och generellt sett få din publik att komma tillbaka för mer.
Det bästa av allt är att vi gör benarbetet åt dig, vilket gör det enkelt för dig att dynamiskt anpassa innehåll med laserriktade produktrekommendationer och kampanjer baserat på dina kunders tidigare aktivitet.
Men jag är självklart ska berätta att dropp är det bästa sedan skivat bröd.
Ta inte mitt ord för det; testa våra funktioner själv genom att registrera dig för en 14-dagars gratis provperiod.
Och eftersom vi är generösa typer kommer vi inte ens att be om dina kreditkortsuppgifter.