Att publicera bra innehåll på din blogg är ibland inte lika svårt men det som verkligen är svårt är att få många människor att upptäcka och läsa innehållet.
Så om ditt innehåll inte läses är det som att dansa i mörkret där ingen utom du ensam vet att du dansar. Men med dessa 7 Evergreen-idéer för att återanvända ditt innehåll för att nå fler publik, är allt på väg att förändras (för gott).
Det som får dessa auktoritetsbloggar att prestera bättre än din blogg är inte bara för att de skriver kvalitetsartiklar utan för att de lägger strategier och får sitt innehåll inför rätt storlek på publiken som behövs för att ge dem den nödvändiga exponeringen.
Nu, om du inte gör samma sak som de gör, bör du inte förvänta dig att få samma resultat som dem.
Enligt ett inlägg publicerat av Srinivas Rao på Sökmotortidning, ”För att återanvänt och ompaketerat innehåll ska fungera måste det poleras, utökas och behandlas som din konst.”
Om du inte får rätt trafik kanske det är hög tid att du ändrar inställning. Gör något du inte har gjort tidigare men som är känt för att fungera och ge andra förväntade resultat.
Så vad är de saker du bör göra för att göra fler publik medveten om din blogg och ditt innehåll?
Här är de sju viktiga stegen du måste ta.
1. Förvandla ditt blogginlägg till ett bildspel
(källa)
Ta en titt på något av ditt fantastiska innehåll och välj de viktigaste punkterna från inlägget och ändra dem till en PDF- eller PowerPoint-presentation. Ladda upp presentationen gratis till Slideshare. Med den kan du nå en ny kanal med flera läsare.
Ett sätt att få PowerPoint att locka fler läsare är att lägga till kvalitetsgrafik och kvalitetsmallar som Motagua – Multipurpose PowerPoint-mallen, som har upp till 40 000+ totalt bilder, 3000+ vektorikoner, 60 färgteman och mycket mer. Mallen har allt som krävs för att göra din PowerPoint-presentation riktigt färgstark och lockande.
2. Skapa en e-kurs av dina blogginlägg
Ett annat sätt att återanvända ditt fantastiska innehåll för att nå fler publik är att sammanställa flera kvalitetsblogginlägg om ett visst ämne och förvandla dem till en e-kurs som kan levereras under en period av flera dagar. Skicka ut det till din e-postlista som ett nyhetsbrev varje dag för nya prenumeranter.
Detta kommer att hjälpa dem att uppnå det mål du lovat att hjälpa dem att uppnå. Det kan till exempel heta ”Bli en webbprogrammerare på 30 dagar. ” Eller så kan du titulera det ”Lär dig affiliate-marknadsföring på 30 dagar.”
Oavsett vilket namn du kallar det, är tanken att fortsätta att utbilda dem om ditt valda ämne under ett visst antal dagar.
3. Förvandla din forskning till en infografik
Konsumtionen av visuellt innehåll ökade med 250 % under åren.
Det konventionella sättet att publicera forskningsresultat, inklusive undersökningar eller andra former av forskning, är att publicera dem som ett blogginlägg.
Men du kan göra något annorlunda med dina enkät- eller forskningsresultat genom att dra ihop de mest relevanta resultaten och lägga upp dem som en infografik. Allt du behöver göra är att få en infografisk expert att skapa en åt dig.
Forskning utförd av Content Marketing Institute bekräftade att ”51 % av B2B-marknadsförarna prioriterade att skapa visuella innehållstillgångar under 2016.”
Liknande, en annan studie av Brain Rules fann det:
”När människor hör information kommer de sannolikt bara att komma ihåg 10 % av den informationen tre dagar senare. Men om en relevant bild är ihopkopplad med samma information, behöll människor 65 % av informationen tre dagar senare.”
Därför, med denna statistik, kommer du verkligen att hålla med mig om att visuellt innehåll som Infographic verkligen kan göra mycket för din blogg när det gäller trafik, exponering och kvalitet bakåtlänkar.
Intressant nog behöver du inte anlita en expert för att skapa en infografik åt dig, särskilt om du inte har pengarna för tillfället. Du kan skapa din infografik genom att använda gratis onlineverktyg som Canva och Easel.ly. Men om du har råd att anlita en professionell för det, är det helt värt det.
När din infografik är klar, dela den via olika kanaler, inklusive e-post, kontakta andra webbansvariga för att dela den på sina bloggar, etc.
4. Förvandla ditt numrerade inlägg till fristående inlägg
Du kan ha flera numrerade inlägg på dina bloggar och de läses som ett enda inlägg av dina besökare. Varför bryter du inte ner de här inläggen genom att förvandla några av siffrorna till fristående inlägg?
Till exempel kan några av inläggen som ”Top 20 sätt att få dina inlägg att bli virala” eller ”10 olika sätt att skriva Evergreen Contents” fragmenteras för att få fler siffror för att skapa nya inlägg individer.
Ett inlägg på topp 20-listan kan visa sig vara 10 eller fler nya inlägg som enkelt kan delas över nya kanaler för att få in ny trafik till din blogg.
5. Sammanställ gamla blogginlägg och konvertera dem till en e-bok
Gå annorlunda till din blogg och välj de bästa inläggen om ett visst ämne och lägg sedan ihop dem för att skapa en allomfattande e-bok. Du kan ladda upp den till e-bokkataloger, ge ut den som en blymagnet eller helt enkelt sälja den.
Med inbäddade länkar i e-boken som länkar till några inlägg på din webbplats, och affiliate-länkar, är det lätt att få nya människor att gå och läsa inläggen, och detta kan så småningom ge dig mer affiliate-provision också. När fler och fler människor delar e-boken med sina vänner, växer också din publik (och eventuellt pengarna).
6. Förvandla en blogg till en podcast
Vet du att många människor inte har tid att läsa blogginlägg som skulle ta mer än 5 minuter av deras tid? Vad händer med denna andel av människor? Ska de ignoreras helt och hållet? Jag tror inte det.
Du kan spela in alla dina gamla inlägg och vara värd för dem på podcast-värdsajter som Libsyn, BuzzSprout, Podomatic eller SoundCloud. De upptagna besökarna kan enkelt ladda ner podcasten och lyssna på den även när de är upptagna med andra saker. Det är en av de mycket försummade trafikkällorna.
7. Skapa en avancerad/ultimativ guide till något
Att skapa en avancerad guide till något är ett bra sätt att återanvända gammalt blogginnehåll samt ett sätt att öka sökmotorernas ranking.
Lista alla dina bästa blogginlägg om ett visst ämne i ett nytt inlägg och döp det till ”The Ultimate List of Internet Marketing Resources.” Du kan lika gärna döpa det till ”The Ultimate List of Super Affiliate Tools” eller vad som helst. Allt beror på din nisch och vilket ämne du tänker använda.
Ett perfekt exempel på detta är:
Sådana inlägg kan också lätt bli vintergröna eftersom folk ser dem som en sorts katalog som kan konsulteras för information om det valda ämnet.
Slutsats
Du behöver inte vara expert för att kunna återanvända ditt innehåll för att få mer trafik. Du behöver bara tänka utanför boxen. Du kan bara säga det du har sagt tidigare på ett annat sätt, och saker och ting kan förändras till det bättre.
Försök och följ dessa idéer som återanvänder innehåll och du kan få ett okontrollerbart tillflöde av trafik till din blogg. Gör något annorlunda idag och uppnå fler resultat.