Du har skickat ut e-postmeddelanden, tryckt flygblad och gjort inlägg på sociala medier, men du får inte de leads du behöver för att växa ditt företag. Om det känns som att du har uttömt varje försök, oroa dig inte. Det finns otaliga sätt att generera kvalificerade leads som kommer att förvandlas till konverteringar. Här är 7 mycket effektiva strategier du kan använda för att snabbt generera potentiella kunder.
e-böcker.
Dessa är bra för B2B-företag eller företag som arbetar i ett tekniskt område där människor älskar att läsa mer och få kunskap om sin bransch. Kom ihåg att det är avgörande att du skriver om andra saker än dina produkter och tjänster. Folk gillar inte att bli sålda, utan föredrar att bli informerade. Skriv från ett neutralt perspektiv och ge insikter om aktuella händelser eller annat relevant, engagerande innehåll. Dela din e-bok på sociala medier så kan ditt nätverk dela den åt dig.
När du bygger din e-bok, se till att din målsida är konfigurerad där besökare måste dela sitt namn, telefonnummer och en e-postadress för att få chansen att ladda ner e-boken.
Nyhetsbrev.
Om du inte har ett nyhetsbrev ännu går du miste om ett av de enklaste sätten att generera fler leads. Registrera dig för ett nyhetsbrev på flera platser på din webbplats för att utöka din e-postlista.
En bra sak med ditt nyhetsbrev är att du har en fången publik eftersom mottagarna väljer att ta emot det. E-postvägar är också ett bra sätt att undvika att gå vilse i bruset från Internet. Gör inte nyhetsbrevet helt om ditt företag – dela dina insikter och annan branschrelaterad och användbar information med din publik.
Blogg.
En blogg är ett av de bästa verktygen för att generera potentiella kunder ett företag kan använda, men många misslyckas med att förstå vikten av det. Det tillåter ett företag (skribenten) att ha fullständig kontroll över vad som sägs och möjlighet att få publikens odelade uppmärksamhet. Det är viktigt att hitta sätt att driva handling och mätbart växa affärsresultat.
Lägg till ett avsnitt i bloggen där läsarna kan registrera sig för ditt nyhetsbrev och använda marginalerna för att marknadsföra dina produkter och tjänster. Dela länkar till bloggen på dina sociala plattformar – detta är ett av många sätt som sociala medier kan gynna ditt företag. Kom ihåg att bloggen inte handlar om dig – dela istället värdefullt innehåll med din publik.
Nätverksevenemang.
Mycket action händer i den digitala världen, men den verkliga världen har sina fördelar, utan tvekan. Nätverkshändelser – även de som kanske inte direkt hänför sig till ditt företag – kan ge dig värdefulla leads. Delta så att du kan träffa nya kontakter, utöka ditt nätverk och få remisser. Evenemang är också ett bra sätt att bygga ditt varumärke. Glöm inte att dela ut dina visitkort!
Infografik.
Infografik har använts mycket, men folk delar dem fortfarande och slutar läsa dem när de har möjlighet. De är inte heller dyra att tillverka. Du måste börja med att komma på en originell idé som inte handlar om dig, sedan anlita en kvalitetsgrafisk designer och dela den färdiga infografiken socialt så att ditt nätverk kan förmedla den. Du bör också skicka in infografik till publikationer som täcker din bransch.
Se till att sätta din logotyp och webbadress på infografiken så att läsarna ser den och kan besöka din webbplats.
Starkt varumärke.
Kunder vill stödja autentiska företag och föredrar att ett företag har ett starkt budskap som är konsekvent på alla deras plattformar. Försök inte att vara allt för alla. Var den du är. Kunderna vill ha experter och vill stötta den verksamhet som är bäst i branschen. Fokusera på att kommunicera det genom ditt starka varumärke för att få dina omvandlingsfrekvenser att gå upp.
Många företagsägare är bekanta med de vanliga sätten att generera leads online och är vana vid att navigera på dessa plattformar. Det finns otaliga sätt att bygga relationer, öka exponeringen och öka intresset – förmodligen till och med sätt som du ännu inte har provat. Nyckeln till att generera leads är att agera konsekvent och arbeta för att tillhandahålla relevant information till din publik istället för att bara försöka sälja dem.
Vilka andra metoder fungerar bra när det gäller att generera leads?