Tekniken har förändrat både ansiktet och takten för små företag under de senaste åren. Korrekt användning av teknik kan hålla små företag anslutna till sina kunder och förbättra kommunikationen inom företaget, effektivisera verksamheten som marknadsföring och ledning av ett team. Om du inte är säker på hur teknik kan hjälpa ditt småföretag, ta en titt på dessa 7 tips så att du kan förbättra ditt företag från och med nu.
Video.
Video humaniserar ditt varumärke och bygger förtroende. Det finns otaliga tips för att använda video för ditt företag om du inte är säker på var du ska börja. Video ökar konverteringar och försäljning och visar stor avkastning på investeringen. Dessutom älskar Google videor – ditt företag är 53 gånger mer sannolikt att dyka upp först i Google om du har en video inbäddad på din webbplats, enligt Moovly.
Kredithantering.
Om du har dålig kredit är du inte dömd. Det är aldrig för sent att hitta sätt att bygga upp en stark affärskredit. Det är smart att använda en kreditövervakningstjänst för att övervaka din kredit för att säkerställa att du inte förlorar pengar på bedräglig aktivitet. Se till att öppna ditt kredituppdragnts så snart de kommer med posten och granska uttalandet noggrant. De flesta småföretagare är inte revisorer och inser ofta inte hur viktigt det är att hantera företagskrediter för att deras företag ska lyckas. Därför rekommenderas det starkt att kontakta personliga handelslinjer för att hantera din kredit.
Sociala medier och bloggande.
Sociala medier är det perfekta stället att visa upp ditt företag, dina produkter och tjänster. Det är också platsen där varumärken och kunder kan ha meningsfulla samtal och bygga en verklig relation, vilket leder till kundlojalitet.
Att blogga är det perfekta sättet att prata med och engagera sig i din målgrupp. Det ger dig den unika möjligheten att injicera din personlighet i dina blogginlägg och ge värdefull insikt för att bevisa dig själv som en tankeledare i din bransch. Dessa åtgärder kommer att hjälpa ditt företag att skaffa fler kunder.
säkerhet
Användningen av HID-kort har varit utbredd nuförtiden, eftersom fler företag insåg fördelarna de kunde få ut av det. Storleken som ett kreditkort fungerar åtkomstkortet inte bara som ett identifieringsverktyg utan det kan också validera och lagra data. HID-kortet kan också användas för olika ansökningsprocesser. Även hänvisade till som smarta kort av vissa företag som Smart Card Store, kan HID-korten också ha ett foto av bäraren för ökad säkerhet och all annan information som vanligtvis ses på ett ID-kort. Bortsett från det har det här lilla plastkortet inbäddad elektronik som ett mikrochip, anpassade streckkodsetiketter eller magnetremsor. Den här funktionen är det som skiljer den från ditt typiska företags-ID.
Kundservice.
Fler kunder än någonsin vänder sig till sociala medier för att få sina kunders serviceförfrågningar besvarade. Se till att någon kontrollerar dina konton regelbundet – dina konsumenter förväntar sig att du ska kunna hjälpa dem omgående när de har frågor eller problem relaterade till dina produkter eller tjänster. jag. Kom ihåg att idag är kundservice viktigare än prissättning. Customer service måste vara kärnan i din affärsmodell om du vill bli framgångsrik.
Programvara för fakturering.
Spåra tid, begär onlinebetalningar och skapa återkommande fakturor med faktureringsprogramvara. Spara tid och ansträngning och se till att faktureringen görs korrekt varje gång. Ingenting ser så oprofessionellt ut som dålig fakturering – och det är viktigt att framstå som en professionell vid varje kontaktpunkt så att du inte förlorar dina kunder.
Betaltjänster online.
Det rapporterades att 66 procent av mobilanvändarna genomförde minst en form av transaktion under 2015. Genom att ge kunderna valet att betala på annat sätt än kontanter, check och kreditkort kan du fånga fler försäljningar. Elektroniska betalningar kan göra processen att få betalt bekväm för både småföretagaren och kunden. Denna betalningsform kommer att vara stor i framtiden på grund av metodens bekvämlighet och säkerhet.
E-post marknadsföring.
E-postmarknadsföring är ett bra sätt att skicka människor det innehåll de vill ha. Du kan använda e-postmarknadsföring för att bygga trovärdighet och stärka relationer – människor föredrar att göra affärer med dem de gillar, känner och litar på. E-postmarknadsföring är också ett utmärkt sätt att komma i kontakt med människor på vilken enhet som helst – något som är avgörande nu när mer än hälften av alla e-postmeddelanden öppnas på en mobil enhet.
Att driva ett litet företag är ingen lätt bedrift – det är ofta du och några pålitliga medlemmar i ditt team som arbetar flitigt dygnet runt. Vänd dig till teknik för att hjälpa dig bygga ditt företag, ta bättre hand om dina kunder och effektivisera din verksamhet.
På vilka sätt har tekniken förbättrat flödet av ditt småföretag?