Som företagare vet du att onlinerecensioner är viktiga. De kan göra eller förstöra ditt företag. Och när det kommer till recensioner av Google Maps är de ännu viktigare. Varför? Eftersom potentiella kunder använder Google Maps för att hitta företag som ditt. Om du har negativa recensioner listade på din sida kan det vara mycket skadligt för ditt företag.
1. Svara på alla recensioner
Att svara på recensioner, både positiva och negativa, är en bra marknadsföringstaktik. Du kan visa potentiella kunder att du bryr dig om deras tankar och är villig att lyssna. Dessutom, när folk ser att du svarar snabbt och professionellt gör det ditt företag mer pålitligt och pålitligt. Till exempel, om en kund ger dig negativ feedback vill du kontakta dem med en positiv attityd, be om ursäkt för deras upplevelse och erbjuda lösningar.
2. Se till att recensioner är autentiska
Du vill inte att ditt företag ska ha falska recensioner som kan förstöra dess rykte. Be befintliga kunder att lämna äkta recensioner på Google Maps, eller om du måste använda marknadsföringstjänster som är specialiserade på att hjälpa företag att få fler kvalitetsrecensioner på Google Maps.
3. Använd marknadsföringsstrategier
Google Maps är ett utmärkt marknadsföringsverktyg, och du kan dra nytta av det genom att skapa kuponger och erbjudanden som potentiella kunder kan hitta när de besöker din sida på Google Maps. Detta kommer att hjälpa att dra fler människor till ditt företag, vilket i sin tur kommer att öka antalet recensioner du får. Du kan till exempel erbjuda rabatter till kunder som lämnar recensioner på Google Maps.
4. Engagera dig i e-postmeddelanden
Du kan skicka marknadsföringsmeddelanden till kunder som har besökt ditt företag och be dem lämna en recension på Google Maps. Det här är ett enkelt sätt att få fler recensioner och öka kundernas engagemang. Det rekommenderas att rikta in sig på kunder som regelbundet har köpt från dig!
5. Övervaka recensioner regelbundet
När du börjar få recensioner är det viktigt att övervaka dem och svara snabbt när det behövs. Google tillhandahåller verktyg som kan hjälpa dig att hålla reda på recensioner och se till att de är korrekta. På så sätt kommer du alltid att vara medveten om de senaste recensionerna och kan agera därefter.
Genom att följa dessa enkla tips hjälper dig att förbättra dina recensioner på Google Maps och ge potentiella kunder en bättre förståelse för hur det är att göra affärer med dig. Så vänta inte längre – implementera dessa strategier nu! Lycka till!
Intresserad av att veta mer? Bläddra i resten av vår blogg för andra marknadsföringstips. Om du är redo att skapa ditt första e-postmeddelande, enkät, registreringsformulär eller målsida då registrera dig för en gratis provperiod för att få de verktyg du behöver för att bygga kraftfulla marknadsföringskampanjer!
© 2022, Vertical Response. Alla rättigheter förbehållna.