Kämpar du för att hålla dina e-postmarknadsföringsprenumeranter engagerade? I så fall är du inte ensam. Många företag har problem med att behålla sina medlemmar i e-postlistan, särskilt om de inte har interagerat med företaget på ett tag. I det här blogginlägget kommer vi att diskutera några tips som kan hjälpa dig att åter engagera dig med inaktiva prenumeranter och förbättra dina e-postmarknadsföringsresultat!
1. Se till att ditt innehåll är relevant
Ta först en titt på ditt e-postinnehåll och se till att det är intressant och relevant för din publik. Om du skickar tråkiga mejl är det inte konstigt att folk är ointresserade. Den genomsnittliga personen får 121 affärse-postmeddelanden per dag men svarar bara på cirka 25 % av dem. Det betyder att för varje 4 e-postmeddelande du skickar kan du bara förvänta dig ett svar så försök krydda ditt e-postinnehåll med interaktiva element som omröstningar eller frågesporter.
2. Erbjud rabatter
Ett annat bra sätt att engagera inaktiva prenumeranter på nytt är att erbjuda dem en rabatt eller andra incitament för att interagera med ditt varumärke igen. Alla älskar en bra affär, så det här är ett bra sätt att få folk intresserade av ditt företag igen.
Du kan också erbjuda en tävling eller giveaway för att locka människor att öppna dina e-postmeddelanden eller börja skicka e-post till personer som har interagerat med dig nyligen men som inte har prenumererat på din e-postlista. Det här kan vara någon som har besökt din webbplats eller gjort ett köp i din butik och skickat e-post till dem för att erbjuda en rabatt för att registrera sig för din e-postlista, eller ge dem exklusivt innehåll som de bara kan komma åt om de finns på din e-postlista.
3. Nå ut med olika kanaler
Prova andra kanaler för att nå dina inaktiva e-postprenumeranter. Om du bara skickar e-post till personer och de inte svarar, försök att nå ut till dem på sociala medier eller ring dem. Den här personliga re-engagement touch kan göra mycket för att få människor intresserade av ditt företag igen. Du kan till exempel skicka ett direktmeddelande på Facebook till någon som inte har öppnat din e-post på ett tag och erbjuda dem rabatt på dina produkter eller tjänster.
5. Använd ominriktningskampanjer
Du bör använda ominriktningskampanjer för att åter engagera dig med inaktiva e-postprenumeranter som inte har interagerat med dig på ett tag. Du kan använda annonser på sociala medier eller Google för att nå personer som har prenumererat på din e-postlista men inte har öppnat dina meddelanden nyligen. Enligt statistik har retargeting-kampanjer 70 % högre chans till konvertering än vanliga annonser, så detta är ett bra sätt att få folk intresserade av ditt företag igen.
6. Automatisera en återkopplingssekvens
Automatisera en serie e-postmeddelanden om återengagemang, till exempel en sekvens av 3-5 e-postmeddelanden som skickas under loppet av några veckor. Detta gör att du kan ansluta till inaktiva prenumeranter utan att bombardera dem med för många meddelanden samtidigt. Prenumeranter som inte svarar på e-postmeddelandet bör tas bort eftersom att behålla dem i dina e-postlistor kan skada avsändarens rykte – vilket kan påverka dina e-postleveransvärden negativt.
Genom att följa dessa tips kan du återkoppla med inaktiva e-postprenumeranter och förbättra dina e-postmarknadsföringsresultat!
Intresserad av att veta mer? Bläddra i resten av vår blogg för andra marknadsföringstips. Om du är redo att skapa ditt första e-postmeddelande, enkät, registreringsformulär eller målsida, registrera dig för en kostnadsfri provperiod för att få de verktyg du behöver för att bygga kraftfulla marknadsföringskampanjer!
© 2022, Fede White. Alla rättigheter förbehållna.