Den intelligenta användningen av småföretagsteknologier kan göra eller förstöra vilket företag som helst. Ignorera de senaste tekniska trenderna, och du kan bli föråldrad när du försöker göra allt manuellt. Var en tidig användare av varje ny vurm, och du kommer att gå i konkurs när du försöker hänga med.
Så var ska du fokusera din teknikintegration?
Framför allt fokusera på intäkter.
Helst bör du som företagare spendera större delen av din tid på produktion (av dina varor eller tjänster) eller marknadsföring. Allt annat är främmande och äter in på dina vinster, och om du verkligen vill göra en bra vinst, lär dig om användbara strategier för detta som Earnandgo, som är ett starkt influencer-nätverk och verkligen kan göra skillnad i hur du tjänar pengar online.
Så titta noga på var du lägger din tid och resurser. Identifiera de uppgifter som, om de automatiseras, kan frigöra dig för att göra det du är bäst på, vilket naturligtvis kommer att innebära högre intäkter.
Om du letar efter lite inspiration, kolla in dessa tre kraftfulla och pålitliga programvarutjänster som, om de används på rätt sätt, kan vara lika med mer pengar för ditt företag.
#1: ClickMeeting
Webbseminarier är en obestridlig kraft för att driva försäljning i dagens värld.
Det nästan febriga skriket som konsumenter har för videoinnehåll ger bara bränsle till den växande tillämpningen och användningen av webbseminarieteknik av en myriad av etablerade varumärken.
Eftersom webbseminarier är så effektiva för att hjälpa till att utbilda konsumenter och omvandla dem till fullfjädrade kunder, är webbseminarier som ClickMeeting en utmärkt resurs för att hjälpa ett företag att dra in lite extra pengar.
ClickMeeting släppte nyligen en gratis e-bok som beskriver många sätt som ett företag kan utnyttja webinarteknik för att driva försäljning; den perfekta guiden för alla som vill utnyttja de ekonomiska fördelarna med denna teknik.
ClickMeetings plattform ger användarna ett urval av funktioner som hjälper varumärken att framstå som professionella, engagera publiken och samla in de insikter som behövs för att uppnå bättre resultat med varje efterföljande sändning.
Med massor av presentationsverktyg, skräddarsydda inbjudningar, inspelningsalternativ för webbseminarier, djupgående analyser och en mängd andra välmående element är detta en idealisk plattform för att utnyttja ditt tankeledarskap till en extra intäktsström.
#2: Famebit
Famebit, nyligen förvärvad av Google, är en influencer-marknadsföringsplattform där marknadsförare kan skaffa några av de mest påverkande sociala myndigheterna för en kampanj.
Du behöver inte bara köra en traditionell influencer-kampanj med dessa människor. Som ClickMeeting påpekar i e-boken kan du också samla dessa experter för ett gästtalande webbseminarium:
”Många företag eller entreprenörer betalar stora pengar för att få en expert att lära sin publik vad företaget erbjuder och hur man kan växa ett affärsområde eller lyckas med en produkt.”
Om du använder den här plattformen kommer du sannolikt att betala mycket mindre än genom direkta uppsökande insatser. Och med tanke på att influencer marketing ger en högre ROI än de flesta andra taktiker, är det säkert att anta att du kommer att tjäna tillbaka dina pengar och lite till.
För att komma igång behöver användarna helt enkelt skapa en kampanj där de väljer de plattformar de vill rikta in sig på; alternativen inkluderar YouTube, Facebook, Instagram, Tumblr och Twitter.
Välj sedan vilken typ av innehåll ditt varumärke önskar – recension, unboxing, handledning, etc. – ställ in dina kampanjdetaljer, välj dina målgruppsspecifikationer och budget och skicka in för influencers så att influencers kan börja bjuda.
Det här verktyget är lätt att använda och kan hjälpa ditt företag att blomstra på en mängd olika sätt.
#3: Affiliate-fönster
Affiliate-marknadsföringsprogram är en utmärkt inkomstkälla för bloggar och varumärken som kämpar för att få pengarna att gå ihop.
Affiliate Window är ett av de mest populära affiliatenätverken och marknadsför mer än 1 600 varumärken över 11 globala territorier och en ocean av produkter att marknadsföra.
När det kombineras med webinarteknologier har ClickMeeting funnit att detta äktenskap är en kraftfull kraft:
”Om du är en affiliate som erbjuder en produkt eller en tjänst som tillhandahålls av någon annan, erbjuda det i ett försäljningswebbseminarium – utan att det låter som att du pitchar, förstås. Ta rollen som ett rekommendationsgeni och använd det i ett webbinarium, så har du världens enklaste maskin för att tjäna pengar!”
Verktyget har en robust analysplattform som tillåter affiliates att se realtidsrapporter med klickfrekvenser, intjänad provision och andra viktiga datapunkter.
Bara under 2016 hävdar Affiliate Window att de har genererat över 6,7 miljarder dollar till sina kunder – detta motsvarar en ganska anständig förändring även för annonsörerna.
Dessa verktyg är utmärkta tillägg till alla entreprenörers verktygslåda eftersom var och en har sin egen unika intäktsgenererande förmåga. Om du behöver mer inspiration för hur du använder teknik för att generera webbseminarier, är e-boken full av ytterligare idéer.