Om du äger ett företag som verkar i en rad regioner är det viktigt att du är i samklang med dina lokala marknader, Creative Canvas Website Solutions förklarar att många företagsägare gör misstaget att närma sig företag ur ett makroperspektiv – det är mycket mer viktigt för att tillgodose lokala marknadssegment.
Tekniken har gjort det mycket lättare att tillhandahålla anpassat marknadsföringsmaterial till olika områden. Men du kan fortfarande ha svårt att komma på idéer för att rikta in dig på lokala områden. Det här inlägget ger dig tips som hjälper dig att avsevärt förbättra dina lokala marknadsföringskampanjer.
Skapa unika landningsplatser för dina olika marknader
De flesta företag har en enda webbplats för hela sin verksamhet. Även om detta verkar praktiskt ur en organisatorisk synvinkel skapar det en rad problem som kan skada din förmåga att konvertera försäljning eller tjänster. Många konsumenter vill veta att de arbetar med ett företag som är lokalt och som förstår deras specifika behov och preferenser.
Att skicka kunder till din hemsida kan påverka din förmåga att konvertera försäljning eller tillhandahålla tjänster. Konsumenter kan vara skeptiska till stora företag, det är därför det är viktigt att framstå som en lokal expert i din handel. Du vill inte stänga av kunder genom att verka ”för stora för att bry sig.” Skapa olika målsidor som ger information om ditt företag i ett lokalt sammanhang.
Registrera alla dina filialer på Google My Business, det är gratis!
Google My Business är ett av de mest effektiva sätten att få varumärkesigenkänning online gratis. Det säkerställer att ditt företag finns i Googles databas och Google Maps. Den kommer också att ge din information till alla som söker lokalt efter ditt företag online. Du kan enkelt mata in information för en rad olika filialer och platser.
Genom att registrera dina lokala filialer till Google My Business tillåter du lokala konsumenter att få tillgång till din information i den övre delen av sökresultaten. Många konsumenter letar efter företag närmast dem, att ha en lokal notering hos Google kan drastiskt förbättra mängden exponering du har för olika marknader.
Använd olika sociala medieannonser för olika målgrupp
Sociala medier har blivit ett av de primära sätten att rikta sig till konsumenter, detta gäller särskilt för yngre generationer. Om du äger ett företag är chansen stor att du har använt sociala medier för att söka efter kunder tidigare. En av de stora fördelarna med annonsering i sociala medier är möjligheten att rikta in sig på olika marknadssegment mycket effektivt.
Du kan inte bara rikta in dig på individer med vissa intressen och onlinevanor, du kan rikta in dig på olika personer inom olika områden.
Upfitness, en webbsajt för personlig tränare, delar: ”Medan många företagare använder samma annonser i olika geografiska regioner, är detta en föråldrad teknik som slösar bort sociala mediers möjligheter. Gör dina annonser anpassade för varje område som du riktar in dig på – det kan snabbt förbättra kundernas engagemang.”
Det handlar om att ansluta till dina kunder
Om du vill konkurrera i dagens ekonomi måste du förstå vikten av att få kontakt med konsumenterna. Genom att inte ha en lokal anknytning tar du avstånd från individer som kan vara intresserade av dina produkter eller tjänster. Använd något av tipsen i det här inlägget för att förbättra din regionala överklagande.