Vilken är en trend som B2B-marknadsförare måste förstå i år?
Dessa svar tillhandahålls av Young Entrepreneur Council (YEC), en organisation som endast kan bjudas in som består av världens mest lovande unga entreprenörer. YEC har också lanserat BusinessCollective, ett gratis virtuellt mentorskapsprogram som hjälper miljontals entreprenörer att starta och växa företag.
1. Executive Branding
Executive branding är avgörande. Det betyder din personliga bild på sociala medier som chef eller professionell. Det blir en valuta vart du än går. Marknadsföringskonton med hög profil är mer attraktiva för arbetsgivare. Det kommer bara bli viktigare. – Derek BromanDiscount Enterprises LLC deguns.net
2. Partnermarknadsföring
Många B2B marknadsförare förbise kraften i att utnyttja partners för att driva nya affärer. Partnerskap kan skapas med andra företag som säljer till liknande kundpersoner, och det är ett utmärkt sätt att öka varumärkesmedvetenheten och öka antalet potentiella kunder från en demografisk kärnkund. – Jeff Epsteinambassadör
3. Mobiloptimering
B2B marknadsförare bör överge tanken att de flesta företagare bedriver forskning på stationära enheter. Företagsägare är upptagna och använder mobila enheter för att hitta lösningar var som helst, när som helst. För att säkerställa att kunderna har en strömlinjeformad process på alla enheter de använder måste innehållet vara mobiloptimerat. – Blair ThomaseMerchantBroker
4. Strukturerad data
Google kommer att utöka sitt fokus på strukturerad data, utvalda utdrag, Knowledge Graph och svara på röstsökningar. Du bör implementera strukturerad data var du än kan idag så att du är förberedd, men också lyssna noga efter eventuella nya uppdateringar, så att du kan komma dit före dina konkurrenter. – Francois de LamePolicygenius Inc.
5. Utbildningsmarknadsföring
Använd utbildningsmarknadsföring som positionerar ditt företag som en användbar resurs, särskilt om du är i en bransch (som branschen för juridiska tjänster) som är full av skrupelfria leverantörer. Skapa bra utbildningsinnehåll och dela det utan att pressa på för försäljningspositionerna vårt företag som partner. – Todd RichheimerLawfty, LLC.
6. Adoption av sociala nätverk
Mest B2B marknadsförare fokuserar på kanaler som webbseminarier och evenemang, men fokus måste vara mer mot de sociala nätverken, eftersom de är lika kraftfulla när det gäller att generera marknadskvalificerade leads. Om fler B2B fokusera på kanaler som humaniserar dem, kommer de att kunna vinna stort. Plus sociala bevis kommer att vara allt – om folk inte vet om dig online, är ditt företag död. – Sweta PatelSilicon Valley Startup Marketing
7. Mikro till makro
Mikroögonblick, där kunder vänder sig till sina enheter för att leta efter information, är inställda på att omforma online B2B marknad. Detta beror på att ett ökande antal människor nu fattar köpbeslut efter att ha interagerat med varumärken genom flera kontaktpunkter. B2B marknadsförare kommer behöver att förutse troliga kontaktpunkter och producera innehåll därefter. – Derek RobinsonTop Notch Dezigns
8. ABM-inriktning
B2B marknadsförare behöver för att lära sig hur man riktar sina kunder på samma plattformar som B2C marknadsförare. B2B marknadsföring är inriktad på människor, nyckeln är att hitta dessa nålar i den digitala höstacken. För att få rätt inriktning och eliminera slöseri kommer de att göra det behöver att utnyttja första- och tredjepartsdata för att säkerställa att deras annonser och innehåll är hyperinriktat mot B2B köpare. – Dan GoldenBFO (finns online)
9. Artificiell intelligens
Du måste titta på AI. Artificiell intelligens infiltrerar fortfarande verksamheten, så det blir viktigt att utnyttja den i din marknadsföring. Att förstå kundbeteende, benägenhet och vad du har, tillåter marknadsförare att effektivisera sina ansträngningar. Dessutom tillåter det beslutsfattare att stänga gapet mellan insikt och utförande. – Philip MichaelNew York Equity Group (NYEG)
10. Livechatt dygnet runt
Livechatt är inte längre en trevlig att ha för B2B företag är det ett måste. I denna mycket konkurrensutsatta värld kommer du att sticka ut om du kommunicerar med kunder på det sätt som de vill chatta. Det kan vara skillnaden mellan att de köper din produkt eller går med konkurrenten. – Jared AtchisonWPForms
11. Intelligent analys
Det är viktigt att förstå intelligent analys och vad den kan göra för de marknadsföringskampanjer som en B2B marknadsförare kan utvecklas i 2018. Det är till för att förbättra det analytics försökte göra. – Peter DaisymeKalender
12. Förbättrad B2B Marknadsföring precision
Idén att marknadsföring måste riktas och backas upp av solid data är redan populär inom B2B marknadsföring, men detta är också viktigt. Istället för att bara nå ut till företag i din bransch är det viktigt att bli mer exakt och söka upp de företag (och specifika individer i varje företag) som är de bästa möjligheterna för ditt budskap. – Shawn PoratScorely
13. Fokusera på en enda vertikal
När vi började vår B2B marknadsföring nådde vi bara ut till alla i närområdet och vi fick inte särskilt positiva resultat. Vi insåg att kunderna letade efter branschspecifika möjligheter, trots att vi var lokala. Så vi ändrade det i år baserat på branschen. Att visa våra kunder att vi har erfarenhet av deras bransch ger bättre resultat. – Piyush JainSIMpalm
14. Amazon kommer in i ditt utrymme
Ett av de främsta målen som Amazon hade under 2017 var att börja expandera till B2B Plats. I 2018 vi kommer att börja se Amazon göra några betydande framsteg för att nå företag, och de av oss som för närvarande säljer B2B borde börja lägga märke till. Amazon är för närvarande inte ett hot mot våra företag, men i 2018 de kommer att börja ta sig in på våra marknader och vi måste välja att slåss eller gå med dem. – Diego OrjuelaKablar och sensorer