På vilka sätt kan du öka dina öppningshastigheter för e-post och få svar?
Dessa svar tillhandahålls av Young Entrepreneur Council (YEC), en organisation som endast kan bjudas in som består av världens mest lovande unga entreprenörer. YEC har också lanserat BusinessCollective, ett gratis virtuellt mentorskapsprogram som hjälper miljontals entreprenörer att starta och växa företag.
1. Använd inte alltid ditt namn
Visste du att du kan ändra fältet ”skickat från” i din mejl? Till exempel om din publiken älskar Jim Carrey referenser, du kan ändra din namn i fältet ”skickat från” till ”ALLLLLL” och sedan ämnesraden till ”Righty Then.” Sedan den första meningen av din e-post kan handla om din produkten stängs om fyra timmar. Denna taktik har ökat vårt öppna priser och genomklickning priser. – Bryan KeslerCPA Exam Guide
2. A/B-testämnesrader
Med mycket av e-post marknadsföringsautomationsprogram där ute kan du A/B-testa ämneslinjer. När man skickar ut en e-post, skicka hälften med en ämnesrad och använd en annan ämnesrad för nästa. Det kan vara så enkelt som att inkludera emojis i den ena och inte använda emojis i den andra. Se vilken ämnesrad som hade högst öppna betygsätta och justera din e-post marknadsföring i enlighet med detta. – Jayna CookeEVENTup
3. Engagera och be om svar
E-post marknadsföring bör inte vara en enkelriktad transaktionsinteraktion där avsändaren blint skickar e-post till tusentals människor utan att kunna höra från sin publik. Göra din mejl engagerande och fråga din läsare att svara dig. Ge undersökningar och var vänlig. E-postmeddelanden ska komma från VD:n och ska bygga en relation med läsarna. Detta hjälper till att bygga en gemenskap av människor som öppna din e-post! – Matt WilsonUnder30 Experiences
4. Använd frågor i ämnesraden
Ge dem en fråga och de är mer benägna att göra det öppna de e-posteftersom de inser att du frågar för att du vill dela din svara med dem. Om det handlar om ett identifierat problem som målgruppen har, är det ännu mer sannolikt att de har det öppna Det. – Serenity GibbonsCalendar.com
5. Ha en catchy rubrik
Du måste ha en catchy rubrik som engagerar din publik. Bara att lägga in information om din företag, dig själv och din tjänster är inte intressant. Ta reda på vad din kunder vill lära sig om och skriva om det på ett intressant sätt. – Peter BoydPaperStreet webbdesign
6. Ta bort sökord med skräppost
Eftersom människors inkorgar kan bli översvämmade med e-post varje dag, är det aldrig lätt att filtrera bort bra och dåliga e-postmeddelanden. Ibland får du en e-post som skjuts in i skräppostmappen när den inte borde. För att undvika detta, försök att ta bort specifika sökord i e-post innehåll som normalt förknippas med skräppost. Fraser som ”agera nu”, ”kontantbonus” eller ”tjäna mer pengar” bör tas bort. – Solomon ThimothyOneIMS
7. Optimera ämnesrader för mobil
De flesta e-postmeddelanden öppnas nu på mobila enheter så det är viktigt att optimera ämnesraden med det i åtanke. Ha kvar din e-post ämnesrader kortfattat. Vi har upptäckt att det som fungerar bäst för oss är att hålla våra ämnesrader på sex-tio ord eller 25 tecken. Du kan också använda gratisverktyg för att se vad din Ämnesraden kommer att se ut som på mobilen innan du trycker på ”skicka”. – Jared AtchisonWPForms
8. Vara Mindre Formell
Jag ser en trend med att fler emojis dyker upp i ämnesraden. Går ibland mindre formell med din budskapet är bara tricket för att komma över kombinationen av brådskande och personlig touch som behövs för att få den upprörda prenumeranten till öppna din e-post. – Tim ChavesZipBooks bokföringsprogram
9. Skicka det igen
Efter att ha skickat en e-post, vänta en vecka och skicka den sedan igen till de som inte har öppnat den. Om du bygger din lista på rätt sätt, en enkel återsändning är ett bra sätt att se till att människor inte bara saknas din e-post i sin överfulla inkorg. Varning: Du kommer förmodligen att få något fler prenumeranter som gör detta, men de ytterligare öppningarna kommer att uppväga avanmälan. – Francois de LamePolicygenius Inc.
10. Överdriv inte
Om du fyller upp en kunds inkorg med mejl kommer du snart att hamna i skräppostmappen. Spara din mejl när det verkligen gäller. Om din kunder litar på att du inte kommer att slösa bort deras tid med nonsens, de kommer att vara mer benägna att läsa vad du har att säga. – Adrien SchmidtOpenBouquet
11. Tänk på tiden på dagen
Tänk på vilken tid på dygnet din publiken är mest sannolikt att titta igenom deras e-post och vara intresserad av ett nyhetsbrev att läsa. Måste de bara jobba? Förmodligen inte den bästa tiden. Står du i kö för att hämta barnen från skolan? Prime time för öppnar. – Kevin ConnerBredbandssökning
12. Var autentisk
Jag försöker undvika hackiga knep utan skräddarsyr istället mitt budskap efter min mottagare. Om du jobbar lite i förväg och gör en del efterforskningar om prospektet – eller till och med bara inkluderar en mening som är specifik för dem när du använder automatiserad e-post programvara — du kan se öppna priser norr om 20 % (kolla in LinkedIn för enkel, men specifik, information om mottagare). – Michael AvertoChannelApe
13. Berätta en historia
Av all skräppost som skickas till min inkorg är de meddelanden som jag med största sannolikhet kommer att läsa långa anekdoter. Dessa påminner mig om op-eds jag skulle läsa på nyhetssajter. Att skriva något som ser ut att ha lagt ner en anständig mängd eftertanke kommer att ge ett mervärde i mottagarnas ögon. Det här kommer att öka sannolikheten att de inte bara öppna din e-post, men läs den också. – Bryce WelkerCPA Exam Guy