Hur kan ett litet företag använda billig teknik för att utöka sin räckvidd och attrahera nya kunder?
Young Entrepreneur Council (YEC) är en organisation som endast är inbjudna och består av världens mest lovande unga entreprenörer. I samarbete med Citi lanserade YEC nyligen BusinessCollective, ett gratis virtuellt mentorskapsprogram som hjälper miljontals entreprenörer att starta och växa företag.
1. Omfamna automatisering
Jag automatiserar så mycket jag kan så att jag kan fokusera min tid där det verkligen betyder något – attrahera leads och omvandla dem till kunder. Jag använder en blandning av automationsteknologier, som marketing automation, Zapier och Keyboard Maestro för att minska mängden repetitivt lågvärdigt arbete jag gör och öka tiden jag har att lägga på kundservice och leadsutveckling.
– Justin BlanchardServerMania Inc.
2. Gå offline
Ett av de mest effektiva sätten att bygga upp en kundbas tidigt är genom att komma inför dem, ansikte mot ansikte. Med ett försök att göra detta med någon form av ”skala” i åtanke, överväg att använda verktyg som Eventbrite för att hjälpa till att köra evenemangsserier relaterade till din produkt- eller tjänsteerbjudande som kan locka, utbilda eller underhålla potentiella kunder.
– Ross BeyelerTillväxtgnista
3. Titta på Retargeting
Retargeting är ingen dyr marknadsföringsteknik, men det kan göra en enorm skillnad för att övertyga nya kunder om att det du har att erbjuda är rätt för dem. Genom att följa dem från webbplats till sociala medieplattform till sökmotorer och tillbaka igen, hålls du i minnet. Denna ständiga påminnelse med riktade meddelanden har visat sig vinna kunder.
– John RamptonPå grund av
4. Använd gratis PR-verktyg
Företag kan använda kostnadsfria PR-verktyg som HARO eller Hjälp en reporter för att svara på relevanta pressförfrågningar. Detta gör att företag kan visa sin expertis inom ett område. PR hjälper också ett företag att nå nya målgrupper och förbättra sin SEO genom ytterligare bakåtlänkar.
– Adelyn ZhouTOPBOTS
5. Dra fördel av din smartphone
Använd din smartphone för att skapa innehåll. Telefoner är nu för tiden utrustade med kvalitetskameror och en uppsjö av appar, så var inte rädd för att använda dem för fotograferingar, livestreaming eller skapa konstverk. Praktiskt taget alla har redan en smart telefon, så ta reda på var det är vettigt att använda den istället för professionella tjänster.
– Leila LewisBli inspirerad PR
6. Planera och publicera din livevideo
Livestreaming är väldigt hett just nu, och det är ett bra sätt att komma i kontakt med kunder på ett djupt engagerande sätt. Schemalägg en tid för att göra en livestream antingen som en demo, en handledning eller bara en Frågor och svar och publicera det. Inte bara är det engagerande, utan livevideor kan ofta dyka upp ganska högt i Google SERPs.
– Ben LeeNeonrötter
7. Lägg upp på sociala medier
Sociala medier är gratis. Det finns ingen reklam eller mediautgifter som du behöver investera i. Helst tar det bara tid att hantera och öka din räckvidd i sociala medier. Använd ditt eget nätverk för att sprida nyheter om ditt företag eller vad du erbjuder. Som småföretagare är detta ett måste.
– Shalyn DeverChatter Buzz
8. Dra nytta av påverkans räckvidd
Ett bra sätt att utöka din publik snabbt är att få omnämnanden och länkar från influencers i din bransch. Använd något som BuzzSumo och SimilarWeb för att samla de bästa bloggarna och webbplatserna baserat på publik och storlek. Du kan använda Pitchbox för att ställa in automatiska e-postmeddelanden för mindre. För mer framstående influencers, skriv dem direkt och ge ett unikt värde.
– Travis NagleStam
9. Håll tävlingar och giveaways
Ett av de enklaste och snabbaste sätten att generera omedelbar trafik är att göra någon typ av kreativ giveaway som folk kan dela organiskt. Det finns flera nya programvaror som tar bort mycket av det tunga lyftet och automatiserar mycket av processen, så allt du behöver göra är att marknadsföra erbjudandet och få in potentiella kunder i tratten.
– Phil LaboonWUDN
10. Skapa ett e-postmarknadsföringsprogram
E-post är fortfarande kung för många företag, vilket leder till fler klick och konversationer över sökning och sociala medier. Registrera dig för en e-postmarknadsföringsplattform som MailChimp för att enkelt konfigurera och distribuera e-postmeddelanden till potentiella kunder. Att skicka droppkampanjer till potentiella kunder hjälper dig att hålla dig i fokus och ansträngningen och kostnaderna för dig är relativt låga, med vissa e-postplattformar som till och med erbjuder gratisplaner.
– Vincent WongmHelpDesk
11. Köp Facebook-annonser
Att skaffa nya kunder på Facebook är extremt billigt. Majoriteten av dina kunder finns på Facebook i viss kapacitet och behöver bara bli riktade. Börja med enkla annonser för att få fler likes på din sida och förbättra eller optimera sedan därifrån. Det finns massor av värde i enkla Facebook-annonser och de är lätta att köra bra.
– Andrew SaladinoKöksskåp Kings
12. Sök recensioner på Yelp och Google Business
Att etablera en närvaro på Yelp och Google med bra recensioner kan göra underverk för ditt företag. Se bara till att du levererar exceptionell service och be helt enkelt om recensioner från dina kunder för att bygga upp ditt varumärke. Det är ett fantastiskt sätt att locka nya kunder!
– Terry KimNexGenT
13. Använd verktyg som Google Analytics
Verktyg som Google Analytics är billiga och mycket användbara. Utvärdera regelbundet data om var trafiken kommer ifrån, var den inte är och vilka möjligheter som är mogna att ta. Till exempel, om en oproportionerligt stor del av din trafik kommer från sociala medier, investera i att öka din framträdande plats där. Kunskap är makt, och prestandadata avslöjar överraskande sätt att utöka räckvidden.
– Ryan WilsonFiveFifty