1. Mobilwebbplatsprestanda
Små företag måste vara laserfokuserade på mobilen under 2018. Google kommer att rulla ut ”mobil-först-indexet”, vilket kommer att introducera ytterligare en stor omvälvning i sökningen. Om du väljer en teknik till fokusera på under 2018, göra den mobila webbplatsens prestanda och användbarhet. – Francois de LamePolicygenius Inc.
2. Blockchain
Med ökningen och intresset för kryptovaluta, som använder blockkedjeteknik, och uppkomsten av fler applikationer, är det viktigt till följa denna teknik till se hur du kan tillämpa det i ditt eget företag. – Serenity GibbonsKalender
3. Automation
Automation är en game changer för små företag. Du kan nu automatisera många aspekter av ditt företag, och det kommer att förbättra och påverka din marknadsföring, projektledning, ekonomi, mänskliga resurser – bara till nämn några! Det fina är att det nu är kostnadseffektivt för småföretag till investera i automation, och du kommer att se avkastning inom månader, inte år. – Baruch LabunskiRank Säker
4. Virtual Reality
Virtual reality-teknik förväntas till verkligen ta fart under 2018. Småföretag behöver till börja tänka på kreativa sätt till få kontakt med klienternas sinnen. Genom att skapa 360-gradersvideor kan du hjälpa dina kunder att bättre utforska produkter innan de gör köp eller få en smak av en upplevelse eller tjänst som du erbjuder. – Blair ThomaseMerchantBroker
5. Artificiell intelligens
Oavsett om det är chatbots, dataanalys, smart lead gen eller en miljon andra användningsområden, är artificiell intelligens inte bara för världens Googles. Det blir billigare, lättare till integrera och driva verkliga affärsresultat. Vinnare nästa år blir de som springer där bollen handlar om till kastas. Maskininlärning är också nyckeln. – Codie Sanchezwww.CodieSanchez.com
6. Influencer Marketing
Influencer marketing är ett mycket effektivt och mycket effektivt sätt till öka medvetenheten och driva fler affärer. Vi kommer att se fler och fler företag utnyttja kraften i mun till mun under 2018. – Jeff Epsteinambassadör
7. Google Attribution
Google Attribution hjälper marknadsförare att rensa dimman kring attribution över flera kanaler och över enheter, vilket gör att de till justera strategin mer exakt och säkert. – Sam SaxtonParagontrappa
8. Chatbot-teknik
För ett ganska överkomligt pris kan vilket litet företag som helst bygga en chatbot på sin webbplats eller vilken landningssida som helst. Jag tror att det kanske är de små företagens bästa insats till häng med i större kedjeföretag som har råd med support dygnet runt. Behåll självklart alltid den graden av personlig service och använd chatbotar till underlätta onlinekonverteringar som driver fler affärer till ditt företag. – Kristopher JonesLSEO.com
9. Programvara för återförsäljning i butik
I takt med att detaljhandelslandskapet förändras, hittar butiker nya vägar till anpassa sig, och det viktigaste sättet att göra det på är med mjukvara som kan spåra data i butiker med sensorer och mjukvara som aldrig förr. Vi blir nu dugliga till spåra visningar, konverteringar och hur länge en person tittar på produkter i butik. Det är en game changer eftersom detta bara var möjligt online med webbplatser och e-handel. – Dan SanMeural
10. Video
Hur många gånger har vi till snacka om video? Små företag behöver till komma ikapp; videon är där den är! Du behöver inte ens någon snygg utrustning. Använd bara det som finns i fickan – din mobiltelefon! Titta på alla matfilmer på Facebook! Alla företag kan efterlikna det formatet till få synpunkter och sprida varumärkeskännedom. Appar som iMovie, Splice och Quik låter dig redigera på din enhet och de är gratis. – Solomon ThimothyOneIMS
11. Instagram-annonser
Facebook har börjat rulla ut fler placeringar till hjälpa marknadsförare att nå sin publik på Instagram. Du kan inte bara placera en annons i flödet, utan du kan också placera en annons i form av en Instagram-story. Jag tror att den här formen av annonser inbäddade i Instagram-berättelser bara är början och vi kommer att se mycket mer under 2018. Tricket är till vara äkta så att användarna får till känna ditt varumärke på ett riktigt sätt. – Syed BalkhiOptinMonste
12. Sociala betalningar
Apple tillkännagav just släppet Apple Pay Cash, ett betalningssystem som fungerar genom sin meddelandeapp. Även andra företag inför dessa betalningssystem. Google och Facebook har sina egna konkurrerande system. När denna typ av betalning tar fart kommer den att förändra e-handel och andra typer av affärstransaktioner, vilket gör det ännu enklare till sälja produkter och tjänster online. – Shawn PoratScorely