Vad är en strategi för att ansluta min off-line marknadsföring till min uppkopplad marknadsföring?
Dessa svar tillhandahålls av Young Entrepreneur Council (YEC), en organisation som endast är inbjudan och består av världens mest lovande unga entreprenörer. YEC har också lanserat BusinessCollective, ett gratis virtuellt mentorskapsprogram som hjälper miljontals entreprenörer att starta och växa företag.
1. Använd Uppkopplad Incitament
Om du driver ett e-handelsföretag är detta det smartaste sättet att överbrygga klyftan. Om fysiska kunder vet att de kan få en större rabatt av något slag genom att köpa din produkter eller tjänster uppkoppladde kommer att göra det!- Codie Sanchezwww.CodieSanchez.com
2. Leta efter taktik som fungerar inom båda områdena
Identifiera marknadsföring taktik som involverar båda kanalerna så att du kan skapa innehåll som fungerar på båda ställena eller som uppmuntrar din publik för att besöka den andra kanalen. Detta kan vara att lägga till sociala kanaler din off-line marknadsföring information eller värd för ett evenemang och be besökarna att dela det eller checka in uppkopplad.– Drew HendricksSmörblomma
3. Se till Din Meddelanden är i linje
Ser till din meddelanden är konsekvent överallt din off-line och uppkopplad marknadsföring är oerhört viktigt. Din off-line och uppkopplad marknadsföring bör vara nära anpassade i språk, målkund och (så mycket som möjligt) uppmaning till handling. Att nå olika kunder i olika världar kommer att leda till en förvirrande kundbild och en försäljningspipeline som är svår att hantera.- Kevin Bretthauer, FuelCloud. Om du letar efter nya marknadsföringsstrategier, överväg att använda en Skyltar i brett format.
4. Använd programvara för annonsspårning
Förutom att se till att du upprätthåller varumärkeskontinuitet överallt din annonser, kan du också implementera analytiska spårningsåtgärder i din off-line annonser. Radioannonser kan ha kampanjkoder, broschyrer kan ha samtalsspårningsnummer och beroende på din marknaden kan du också använda QR-koder.- Nicole MunozBörja ranka nu
5. Låt kunderna göra jobbet
Ett av de snabbaste och enklaste sätten att slå samman off-line med uppkopplad är att arrangera en tävling. Ett bra exempel är att be kunderna att ta selfies som marknadsför din varumärke genom att ha dem ladda upp deras bilder till din sociala mediekonton som använder en viss fras eller en unik hashtag. Detaljerna om tävlingen bör anges på din off-line marknadsföring material, inklusive alla produkter du säljer.- Blair ThomaseMerchantBroker
6. Använd e-post Marknadsföring
E-post marknadsföring är viktigt för båda off-line och uppkopplad marknadsföring strategier. Fråga din off-line kunder för sin e-postadress i utbyte mot en kupong och fråga din uppkopplad kunder som använder opt-in-formulär på din hemsida. Se till att ha e-postadresserna på två separata listor så att du vet var ledningen kom ifrån.- Syed BalkhiOptinMonster
7. Gör Din Sökbart varumärke
Dessa dagar fokuserar nya företag för hårt på marknadsföring edgy varumärkesnamn som är svåra att uttala och stava. När du använder ett varumärke eller slogan som är minnesvärd i din off-line marknadsföring kampanjer kommer du att se en ökning av organisk söktrafik för dessa termer när kunderna återupptäcker din företag uppkopplad.- Firas KittanehAmerisleep
8. Använd märkesvaror
Märkesvaror känns som en bortglömd strategi marknadsföring värld. Oavsett om det är en skräddarsydd vattenflaska eller T-shirt, fungerar dessa föremål som en vandringsreklam för din produkter, ökat varumärkesåterkallelse och mun-till-mun-reklam. Uppmuntra människor att visa upp sin stil uppkopplad genom sociala medier. Du kan till och med erbjuda gratis varor i utbyte mot att du registrerar dig för en e-postlista.- Kristopher JonesLSEO.com
9. Anslut Din Lead List
Fast du hittade din leda när du är ute på gatan, bör du fortfarande följa upp digitalt. Och vice versa. För att du hittade din leda uppkopplad, det betyder inte att du inte ska ringa dem. Hur som helst, att gå på gamla skolan och ringa är ett bra sätt att bryta isen direkt.- Andrew NammingaAndesign
10. Använd Augmented Reality
En av de intressanta egenskaperna hos förstärkt verklighet är hur det suddar ut gränsen mellan off-line och uppkopplad. AR infogar representationer av digitala enheter i världen. Företag som Heineken, Ikea och Visa använder förstärkt verklighet för att injicera digitalt marknadsföring erfarenheter in i användarnas fysiska miljö och väcka uppmärksamhet genom innovativ användning av en ny teknik.- Justin BlanchardServerMania Inc.
11. Skaffa Microinfluencers Shopping Off-line
En ny annonsmodell vi har är att låta mikroinfluencers inom vårt samhälle ta en kupong på 100-500 USD och gå och handla i annonsörens fysiska butik. Mikroinfluencers som är intresserade av annonsörens vertikala får spendera tid i butiken, ta bilder medan de handlar och sedan skriva en uppkopplad artikel om produkten, shoppingupplevelsen, displayen och eventuellt andra produkter.- Tolga TanrisevenGirlsAskGuys