Oavsett vilken bransch du tillhör, är jag säker på att du vid något tillfälle har korsat vägar med denna otroliga plattform – HubSpot. Speciellt i e-postmarknadsföringsgemenskapen är plattformen i stort sett synonym med att leverera personliga och mycket berikande kundupplevelser. En av de bästa sakerna med HubSpot är att den, förutom dess redan superomfattande svit av funktioner, också integreras sömlöst med flera andra plattformar. Därefter tillåter detta användare att få ut det mesta av de kombinerade funktionerna som är resultatet av dessa integrationer.
Nu är HubSpot-integrationer inte begränsade enbart till plattformar som utvecklas och stöds av HubSpot. De inkluderar även de som utvecklats externt av HubSpot Connect-partners. Så även om detta ger e-postmarknadsförare ett stort antal alternativ att kämpa med, försätter det sig alltid att välja bland dem. Tja, vi är här för att göra livet lättare för dem. I den här bloggen kommer vi att utforska tio HubSpot-integrationer som gör det möjligt för e-postmarknadsförare att förbättra sitt spel med stormsteg. Nyfikenhet väckt? Fortsätt läsa då!
1. Sjunde sinnet
Sjunde sinnet är en AI-programvara som hjälper dig att maximera engagemanget i dina e-postmarknadsföringskampanjer. Hur, frågar du? Genom att tillåta dig att komma på toppen av din e-posttiming. Du förstår, vad Seventh Sense i huvudsak gör är att räkna ut ett optimalt tidsfönster för var och en av dina mottagare baserat på deras tidigare e-postinteraktioner. Detta i sin tur går långt för att förbättra din leveransbarhet.
Oavsett hur kurerat ditt innehåll och fantastiska din design, i slutet av dagen, om du misslyckas med att få din timing rätt, kommer din e-post att förbli begravd mitt i vågen av andra som träffar dina prenumeranters inkorgar dagligen. Och e-posttiming är en extremt subjektiv affär. Det som fungerar bra för dina konkurrenter kanske bara faller helt platt på ansiktet när du provar det. Det beror på ett antal faktorer som:
- Publikens demografi
- Typ av industri
- E-postfrekvens och
- Säsongsförändringar
Så, är det möjligt att ta hänsyn till alla dessa aspekter och räkna ut den mest optimala tidsluckan för din publik manuellt? Visst, om din prenumerantlista är 20-30 udda namn lång. Men allt mer än det, och du kommer att ha svårt att hantera cirkusen. Seventh Sense, å andra sidan, utför sann sändningstidsanpassning och automatisk engagemangsbaserad segmentering. Som ett resultat kan du leverera e-postmeddelanden inte bara enligt din publiks mest optimala engagemangstidsfönster utan även deras föredragna frekvens. Det är detta som gör Seventh Sense till en så viktig HubSpot-integration.
2. SurveyMonkey
Det finns kanske inget bättre sätt att hålla koll på dina kunders puls än genom att samla in deras insikter om dina erbjudanden. Och ett av de bästa sätten att gå till väga är att bjuda in dem att delta i en undersökning. Detta är anledningen till att enkätmeddelanden är en viktig del av alla e-postmarknadsförares verktygslåda. Särskilt så i den här eran efter MPP (Mail Privacy Protection).
Att utforma en effektfull undersökning är dock ingen barnlek. Det är här SurveyMonkey kommer in i bilden. Med hjälp av denna plattform blir det enkelt att utveckla en sofistikerad undersökning eftersom:
- Det ger dig tillgång till ett stort bibliotek med undersökningsmallar. På så sätt får du möjligheten att flytta olika undersökningar till olika segment av din målgrupp.
- Det låter dig välja bland en mängd expertskrivna exempelfrågor och inkludera samma i dina undersökningar.
- Den låter dig i förväg bedöma effektiviteten av din designade undersökning med hjälp av dess ”SurveyMonkey Genius”-funktion.
SurveyMonkey-HubSpot-integrationen hjälper dig att omvandla kundfeedback till praktiska insikter och därigenom förbättra framgångsfrekvensen för din e-postkampanj.
3. Zapier
Zapier är ett automationsverktyg som låter dig koppla ihop alla olika applikationer som är involverade i din kampanj. Genom att integrera Zapier med HubSpot kommer du att bana väg för att automatisera massor av repetitiva uppgifter och bespara dig själv från att koda dem.
Dessutom kommer Zapier att fortsätta skicka nygenererade leads till HubSpot, oavsett i vilken kanal de genereras, och se till att din e-postlista är väl underhållen och uppdaterad hela tiden.
4. Vidyard
Alla av oss reagerar bättre på information när den presenteras i visuellt medium än vanlig text, eller hur? Och ju mer uppslukande det visuella mediet är, desto bättre resultat. GIF:er och videor har varit kända för att överträffa statiska bilder vid flera tillfällen. Så varför inte använda videor för att generera potentiella kunder? Ja, det är mycket möjligt. Allt tack vare Vidyard!
Vidyard är inte mindre än en välsignelse för folk inom försäljning och marknadsföring, för det låter dem spela in en personlig video och skicka den tillsammans med sina pitches. Försök nu att föreställa dig saker ur kundens perspektiv. Du får två e-postmeddelanden i din inkorg – båda är säljpresentationer. Det ena är ett vanligt, ansiktslöst textblock, medan det andra innehåller ett videomeddelande där talaren pratar direkt till dig. Vilken skulle du vara mer benägen att interagera med? Det är en no-brainer, är det inte? Genom att omfamna Vidyard-HubSpot-integrationen kan du därmed skapa en personlig kontakt med dina potentiella kunder, vilket förstärker dina leadsgenereringshastigheter utan slut.
5. Terminal
E-postsignaturer är en viktig del av din e-postmall. Varför?
- De ingjuter professionalism i dina meddelanden och förseglar ditt varumärkes trovärdighet och rykte i processen.
- De hjälper till att göra ditt varumärke mer igenkännbart för dina läsare. Detta gör en hel värld av nytta för din synlighet.
- De fungerar som virtuella visitkort och är därför en förkroppsligande av ditt varumärkes personlighet.
Ändå hoppar det över många, många märken där ute. Tja, tänk om vi sa till dig att du kunde samarbeta med en plattform som skulle konvertera outnyttjat utrymme på din mall till anpassade e-postsignaturer? Nej, vi hittar inte på saker, vi beskriver bara Terminus. Detta underbara verktyg inventerar mottagarens e-postadress för att komma med riktade e-signaturbannerannonser. Ganska spännande, eller hur? Genom att integrera det med HubSpot kan du övervaka konversationerna som genereras från dessa signaturer via HubSpot Analytics.
6. NeverBounce
Kämpar du med e-postleverans? Då är det på tiden att du lägger till NeverBounce till din rustning. Det här verktyget verifierar alla adresser på din e-postlista (i realtid) för att säkerställa att du inte levererar dina e-postmeddelanden till ogiltiga adresser eller skräppostadresser. Och när du synkroniserar NeverBounce med ditt HubSpot-konto utför den automatisk listrensning. En viktig anledning till varför NeverBounce är extremt populärt är att det aldrig förlitar sig på historiska data för sin listverifiering. Allt sker i realtid.
Dessutom är NeverBounces handläggningstid en absolut affär, som bara tar cirka 3 minuter att rensa så många som tiotusen e-postmeddelanden. Med NeverBounce-HubSpot-integrationen kommer du att kunna verifiera och rensa dina befintliga listor på HubSpot. Därefter förblir du inte bara fri från granskning av ESP:er (e-postleverantörer) och ISP:er (internettjänsteleverantörer), utan du lägger också grunden för skyhöga konverteringar.
7. Förtrollad
I denna tid av e-posttrötthet är ett säkert sätt att fånga din publiks uppmärksamhet genom att skicka ut interaktiva e-postmeddelanden. För att göra den strävan en framgång måste du vända dig till Spellbound. Det här verktyget hjälper dig att integrera en rad interaktiva funktioner i dina e-postmeddelanden och förbättra registreringsformulär, evenemangsregistreringar, köp, mötesbokningar och undersökningar, allt utan att behöva skriva en enda rad kod.
Spellbound-HubSpot-integrationen öppnar upp för spännande möjligheter som:
- Bädda in HubSpot-formulär i interaktiva e-postmeddelanden för att öka konverteringarna.
- Skicka interaktiva e-postmeddelanden designade med Spellbound som en del av automatiserade arbetsflöden skapade på HubSpot.
8. Calendly
Vill du boka ett möte med en potentiell kund? Nu finns det två sätt du kan gå tillväga:
1) Utbyta flera e-postmeddelanden tills ni båda kommer fram till ett ömsesidigt överenskommet datum.
2) Bjud in dem att boka datum för deras bekvämlighet på en schemaläggningsplattform, så låter du dem veta det.
Alternativ 2 låter mycket mer genomförbart, eller hur? Tja, det är precis vad Calendly låter dig göra. Genom att integrera Calendly med HubSpot kommer du att kunna bädda in Calendly-schemalänkar i de e-postmeddelanden du levererar via HubSpot. Det slutar inte där; när någon agerar på den länken och bokar ett datum uppdateras uppgifterna automatiskt mot kontaktens namn på HubSpot. Nu, det är ett praktiskt arrangemang, håller du med?
9. Föreslå
Fråga alla som arbetar med försäljning vad som är den svåraste delen av en försäljningscykel, och jag är säker på att alla kommer att säga ett ord unisont. Och i de flesta fall kan rötterna till misslyckade stängningar spåras till dåligt strukturerade och vagt skrivna förslag. Kämpar du med detsamma? Proposify är precis vad du behöver då.
Dess bibliotek innehåller alla ingredienser du behöver för att skapa ett övertygande förslag på minimal tid. Dessutom låter Proposify dig också hålla reda på ditt förslags status – från att kontrollera om de sågs överhuvudtaget eller inte i första hand till att se vilka sidor som lyckades hålla din prospekts uppmärksamhet längst, det låter dig göra allt.
Under Proposify-HubSpot-integrationen uppdateras kontaktlistan mellan båda plattformarna på egen hand, vilket sparar mycket tid. En annan charmig fördel med denna integration är att alla ändringar som görs av din representants förslagsaktivitet återspeglas direkt på deras HubSpot-tidslinje.
10. ReadyTalk
ReadyTalk tillhandahåller webb-, video- och ljudkonferenstjänster med syftet att göra onlinemöten så samarbetsvilliga som möjligt. Om du genomför ett webbseminarium med ReadyTalk måste du överväga att integrera det med HubSpot av följande skäl:
- Du kan marknadsföra ditt webbseminarium genom att skicka inbjudningar, påminnelser, uppföljningar och bekräftelsemail.
- All information om webinarregistrering och närvaro registreras på Hubspot.
- Kritiska insikter som hänför sig till evenemanget, såsom visningar av målsidor och interaktivitetsdata för webbseminarier, kan ses med HubSpot.
Slår ihop det
Helt plötsligt tittar du på HubSpot i ett nytt ljus, eller hur? ”En helt ny värld” är väl inte bara ett Disney-koncept längre? Vi hoppas att HubSpot-integreringarna som delas ovan hjälper till att stärka dina e-postmarknadsföringsstrategier och ta dina kampanjer till extraordinära höjder av ära! Använder du några andra integrationer för att få ut det mesta av HubSpot? Dela i kommentarerna nedan.