Min fru har använt Instagram i ungefär ett år och hjälpt mammor (och pappor) att få bättre hemundervisning för sina barn. Hon började med noll följeslagare men genom att vara konsekvent och frekvent, relevant för sin publik, engagerad och titta på vad som fungerar och inte fungerar har hon gjort ett bra jobb med att bygga upp sitt följe och ha en MYCKET engagerad fanskara. Hon kan till och med tjäna pengar på det genom att konsultera och tala (det kommer).
Sammantaget är kraften i sociala medier så viktig för alla företag att förstå och göra mer av. Jag har frågat Kati McGee, SMB Brand Development för Instagram för att dela med sig av hennes tips om hur du får ut det mesta av Instagram.
Små företag runt om i världen vänder sig till Instagram för att fånga och dela de ögonblick, produkter och tjänster som betyder mest för deras verksamhet. Communityn på Instagram är över 500 miljoner stark, mer än 300 miljoner av dem använder Instagram varje dag. Små företag har alltid varit en viktig del av denna gemenskap och använder Instagram för att förvandla sina passioner till försörjning. Ta Janine, en träarbetare som förvandlade sin hobby till ett välskött företag med att sälja specialtillverkade konst- och möbelskapelser, eller Stance Socks, som blåste nytt liv i en traditionellt omärklig kategori genom att dedikera sitt varumärke till konst och självuttryck, inlägg lekfulla bilder till sitt Instagram-konto.
Med nästan 50 procent av människor som följer företag på Instagram och 60 procent av människor som lär sig om en produkt eller tjänst på plattformen, är Instagram en naturlig plats för att introducera människor till ditt företag, få kontakt med ditt samhälle och skaffa nya kunder. Det har aldrig varit lättare att komma igång — Nyligen tillkännagav Instagram en ny uppsättning affärsverktyg som hjälper dig att utveckla mer meningsfulla relationer med dina följare, bättre förstå hur innehåll presterar och hitta nya kunder på mobilen
När vi introducerar dessa nya verktyg under de kommande månaderna vill vi dela med oss av 10 tips för hur du använder Instagram för att hjälpa ditt företag att bli framgångsrikt. Från kreativt innehåll till communitymentorer, vi uppmuntrar dig att experimentera och lära dig för att identifiera strategier som fungerar för dig och ditt företag.
- Visa upp din passion – Se Instagram som ditt virtuella skyltfönster där du kan visa vad som gör ditt företag unikt. En bild säger trots allt mer än tusen ord. Det är det perfekta stället att visa upp din passion och inspirera befintliga och framtida kunder.
- Engagera ditt samhälle – Spela en aktiv roll med ditt samhälle. Engagera dig med kommentarer och frågor om dina egna inlägg och använd hashtags, platstaggar och se innehåll som ditt företag är taggat i för att upptäcka och gå med i konversationen om andra communitymedlemmars inlägg. Många bra småföretagskonton har innehåll som postats av följare, vilket hjälper till att stärka relationen mellan ett företag och dess mest entusiastiska kunder.
- etablera din röst – Instagram är där människor ansluter runt sina passioner så var autentisk och skapa en visuell röst som speglar ditt företags eller bands.
- Ta dina kunder bakom kulisserna – Människor kommer till Instagram för att få en titt bakom kulisserna. Använd Instagram för att berätta för världen hur ditt företag fungerar, teamet som får allt att hända och ansträngningen som krävs för att få ut din produkt eller tjänst på marknaden.
- Bli kreativ med video — Den totala tiden som människor spenderade på att titta på video på Instagram har ökat med 150 % under de senaste sex månaderna. Som sagt, många människor kan inte konsumera ljud när de är på mobilen, så se till att din video kommer att engagera sig med eller utan ljud. Och glöm inte att prova våra nya videoverktyg som Hyperlapse och Boomerang för att skapa enkla och engagerande videor.
- Välj kvalitet framför kvantitet – Instagram är dit folk går för att ansluta sig kring sina passioner och intressen. Att utveckla innehåll som är autentiskt och välarbetat hjälper företag att sticka ut genom att passa in.
- Experimentera med reklam — För att hitta nya kunder, överväg att experimentera med annonsering på plattformen. Instagram introducerade annonser för företag av alla storlekar i september och erbjuder alla samma inriktningsmöjligheter som Facebook samtidigt som man använder samma enkla annonsköpsgränssnitt. Vi erbjuder också många annonsformat – liggande, upp till sextiosekunders video och till exempel flera bilder eller videor. När våra nya affärsverktyg snart rullar ut kommer du också att kunna marknadsföra ett inlägg direkt från Instagram-appen.
- Sök inspiration — Företag har varit en del av Instagram-communityt från början. Följ dina affärspartners, förespråkare och influencers i samhället vars innehåll kan relatera till ditt företag eller inspirera dig. Vad gör de bra som du kan lära dig av?
- Sök råd och feedback — Din gemenskap av andra entreprenörer på Instagram inrikes och utomlands är en av de bästa resurserna du kan gå till för att få råd.
- Håll ögonen öppna för Instagram Business Tools — Dessa verktyg kommer att ge småföretag som ditt det stöd de behöver för att växa. Profiler med en kontaktknapp, insikter om dina inlägg och publik, och möjligheten att marknadsföra ett inlägg från ditt konto på Instagram kommer att göra det enklare än någonsin för ditt företag att hitta nya kunder.
Med dessa 10 tips i åtanke kommer du att kunna fortsätta bygga ditt företag på Instagram, som är en plats där du kan förvandla din passion till försörjning.