Skilj dig från konkurrenterna och nå helgköpare som redan letar efter märken som ditt.
Så varför händer detta? Eftersom shoppare använder Pinterest för att hjälpa dem att bestämma vad de ska köpa (att hitta den perfekta julklappen eller spåra ingredienserna till ett festligt recept). Och här är de bästa nyheterna: De flesta av de inspirerande idéerna som folk hittar på Pinterest kommer faktiskt från varumärken – 87 % av personerna på Pinterest säger att varumärken hjälper dem att hitta rätt produkter när de planerar för semestern.
Så vad väntar du på? Här är 10 enkla vinster som hjälper dig att nå fler julköpare på Pinterest den här säsongen.
1. Träffa semestershoppare där de är
2. Ställ in vad dina kunder verkligen vill ha den här semesterperioden
3. Som presentshopping är det bäst att börja tidigare än du tror
Eftersom semestershoppare i första hand använder Pinterest för att upptäcka nya idéer, är det viktigt att lansera dina semesterkampanjer på Pinterest tidigare än på andra plattformar. Om du kan nå människor när de börjar göra den listan och kontrollera den två gånger – innan de har bestämt sig för ett varumärke eller en produkt – är det mer sannolikt att de kommer tillbaka till dem när de är redo att göra ett köp. Som en allmän tumregel rekommenderar vi att du startar din kampanj 2-3 månader före semesterruschen.
4. Titta utanför presentförpackningen och utöka din publik
5. Gör din lista och kontrollera den två gånger
du kan använda din nuvarande kundlista för att hjälpa dig hitta andra personer på Pinterest som liknar dina befintliga kunder. Ganska snyggt, eller hur?
6. Dekorera ditt flöde med säsongsbetonat innehåll
7. Slå in det med mobilen
Våra telefoner har ett sådant fäste i våra liv, så det är ingen överraskning att 80 % av Pinners föredrar att använda Pinterest-mobilappen. När du bygger ditt semesterreklammaterial, tänk på mobilen och anpassa din teckenstorlek till telefonrendering för att se till att din annonstext är läsbar på små skärmar. Och kom ihåg att designa för ett vertikalt bildförhållande – den idealiska dimensionen är 1000 pixlar x 1500 pixlar eller 2:3 bildförhållande – det kommer att ge en mer järneklylly-upplevelse.
8. Trimma dina stift med textklickar
Fakta: Pins som innehåller beskrivande text över en bild tenderar att se en försäljningsökning på 6 % jämfört med Pins som helt enkelt innehåller en cookie-cutter-bild. Använd textöverlägg för att göra det enklare för Pinners att förstå din produkts unika egenskaper den här julen. Du kan lägga till rubriker, underrubriker, kommentarer eller ta ett kreativt förhållningssätt till hur din typ interagerar med bilden. Oavsett vad du bestämmer dig för, kom ihåg att hålla texten tydlig, koncis och fokuserad.
9. Gör det roligt, bygg upp kundens förtroende och förtroende
Det säkra sättet att få ditt varumärke och dina produkter att sjunga den här säsongen? Har informationsannons. Dina bilder bör hjälpa människor att förstå varför din produkt eller ditt varumärke är rätt för dem (eller för någon på deras semesterlista)!
10. Använd konsekvens för att få din upplevelse att gnistra
Vi har upptäckt att konsekvens förbättrar prestandan: Pins som går till målsidor med liknande bilder tenderar att ha 13 % högre onlineförsäljning. Se till att när folk landar på din sida efter att ha klickat på din annons på Pinterest, matchar utseendet och känslan på din webbplats det för dina Pins. Genom att göra din semestershoppares upplevelse mer konsekvent och personlig kommer du att få gladare och mer lojala kunder.