Sådan är tidens obevekliga marsch, att gränserna mellan två på varandra följande år nu verkar allt mer suddigare än någonsin tidigare. När jag skriver detta är det ungefär 20 dagar från 2023. För någon som mentalt betar de bekväma betesmarkerna 2019 är detta en löjlig mängd information att bearbeta. Men jag avviker. Den här bloggen handlar inte om min föga avundsvärda mekanism för att hantera årens svängningar; det handlar om de bästa e-postmarknadsförarna och varumärkena bland oss som pryder detta tillfälle med sina fängslande kampanjer.
Det är viktigt att börja året på en hög nivå, för det kan sätta tonen för dagarna som följer. Det är därför företag behandlar sina nya e-postkampanjer med otrolig allvar. Men kreativitet är en rolig sak. Det gäckar oss när vi behöver det som mest. Tack och lov finns det ingen brist på fantastiska inspirationer runt omkring oss, bara den tonic vi behöver för att få igång våra tankeväxlar. Idag har vi presenterat ett urval av de bästa exemplen på nyårse-post för att ge dig precis det försprång du behöver med dina egna kampanjer. Är du redo att dyka djupt in i dem? Nu går vi!
1. Lucky Brand
Ämnesrad: Skål för årets slut!
Lucky Brands nyårsmailare är snygg och visuellt slående och förmedlar sitt budskap med några få ord, ett tillvägagångssätt jag är helt för. Du förstår, kundinkorgar under den här tiden på året är obscent trångt. Så det är rimligt att anta att de med stor sannolikhet skummar förbi e-postmeddelanden där innehållet presenteras i form av långa och vindlande stycken. Att sträva efter korthet kommer därför definitivt att höja dina framgångar.
En annan sak som är värd att uppskatta i det här e-postmeddelandet är layouten med en kolumn – detta främjar tillgängligheten (gör din e-post mer välsmakande för skärmläsare) och håller dig fri från överlappande kolumner, felplacerade bilder, överfull text och en hel del annan rendering problem som ofta uppstår när du använder flerkolumnlayouter. Lucky Brands engagemang för e-posttillgänglighet kan också ses i den mindfulness de har observerat med kontrasten mellan förgrund och bakgrund. Även om e-postmeddelandet använder två skarpt olika bakgrundsfärger, är det noga med att kurera förgrunden i enlighet med detta, och se till att kontrasten aldrig är idealisk.
2. Avon
Ämnesrad: Gott nytt år
Många varumärken lanserar en ny lista med produkter under nyår. Om du planerar att göra detsamma, låt Avons e-post här vara din guide. Särskilt deras produktvisningssektion. Förutom att använda högkvalitativa bilder av föremål, har de på ett smart sätt punkterat bakgrunden med en kreativ visualisering av den specifika produktens innehåll. Detta tar inte bara e-postmeddelandets visuella tilltalande till nästa nivå utan hjälper också tittaren att förstå exakt vad de tittar på, även utan att läsa titeln.
3. Mya Bay
Ämnesrad: Gott nytt år!
År-in-recensioner ger mycket engagerande innehåll, men samtidigt kan de också vara informationsintensiva. Därför, om du tar den här vägen, måste du se till att ditt designspel är förstklassigt, precis som Mya Bay har gjort här borta.
Deras formspråk här kryssar i alla rätt rutorna – det är helt i linje med varumärkets persona, det hjälper tittarna att skilja mellan olika avsnitt utan att förlita sig på innehållet, det är stilrent och det ser såklart helt fantastiskt ut. Faktum är att om jag ska vara helt ärlig, så var jag lite besviken över att tidslinjen MÅSTE läggas till slutet efter november-december; Jag skulle inte tröttna på att spendera ett dussin fler rullar på den här typen av visuell presentation.
4. Små taggar
Ämnesrad: En sammanfattning av våra favoritstycken, taggar och ord.
Under semesterperioden kommer din e-postlista med stor sannolikhet att genomgå en säsongsmässig tillväxt tack vare kunder som prenumererar helt enkelt för att utnyttja dina semestererbjudanden. Med tanke på att nyårssignalen är slutet på denna period, är det din sista chans att övertyga och omvandla denna samling av kontakter från säsongsbetonade till heltidsköpare. Och vad är ett bättre sätt att gå tillväga än genom att göra social proof till kärnan i din nyårsmailare? Det är precis vad Tiny Tags har gjort här.
I ett bedårande fotorutnät har de lagt till bilder på några av sina nöjda kunder och även taggat sina Instagram-handtag. Nedanför det här rutnätet finns en vittnesmålssektion, som visar den ena lysande recensionen efter den andra. I hopp om att båda dessa sektioner skulle ha gjort sin magi på dig, avslutar de e-postmeddelandet med en produktrekommendation för att få dig att göra ett köp.
5. Emma sov
Ämnesrad: Gott nytt år!
Illustrationer är ett utmärkt sätt att fånga uppmärksamhet. Oavsett om det är deras förtjusande ofullkomlighet eller deras oefterhärmliga dragningskraft, de vet precis hur det är att kasta ögonglober. Släng nu animation i mixen och du har till ditt förfogande ett extremt kraftfullt visuellt hopkok. Emma Sleep, i det här mejlet, har tagit detta hopkok och använt det i sin hjälteavdelning, och därigenom säkerställt att läsaren skulle känna sig tvungen att scrolla ner mejlet efter att ha öppnat det. Eftersom avsnittet ovanför mitten här är så visuellt upptagen, har Emma Sleep gjort det medvetna valet att hålla den nedre halvan ganska förenklad. Rabattmarginalen på varje produkt har tydligt märkts över dem för att ge köparna mer klarhet.
6. Maila Uplers
Ämnesrad: Jag önskar er alla ett fantastiskt 2022!
På Email Uplers beslutade vi att välkomna det nya året genom att dela med våra prenumeranter några av våra högsta poäng 2021 (21 av dem, av uppenbara skäl). Med designen var vårt mål att framkalla känslor av lycka och firande i läsarens sinne. Enligt innehållet har varje bedrift presenterats med en skarp kopia och en kompletterande ikon. Titlarna på våra bäst presterande innehållsstycken, tillsammans med deras länkar, har också inkluderats här.
Vi på Email Uplers skapar vackra, pixelperfekta, responsiva e-postmallar. Skulle du vilja få en e-postmall kodad kan vi göra det på bara 8 timmar!
7. Mexicali
Ämnesrad: Nytt år, nymåne
Gradienter har varit bland de mest populära trenderna för e-postdesign under de senaste åren. Om du undrar varför det är så, ta bara en titt på Mexicalis nyårsmailare. Visuellt tjänar gradienter olika syften, men i det här hjälteavsnittet framhäver de gåtan och surrealiteten som är inneboende i astrologi. Gradienter kan vara av olika typer – enfärgad, flera färger, fet, subtil och till och med animerad. Subtil gradient är det som spelar här borta. Det kan märkas i mejlets CTA-knappar också, vilket är det som gör dem så framträdande till att börja med. I deras presentguidesektion har Mexicali använt en GIF för att visa sina olika erbjudanden.
8. Coola
Ämnesrad: Börja med dig
När det kommer till att bestämma färgpalett för din nyårsmailare, har du mer eller mindre två alternativ att välja mellan – skapa en ny för tillfället och hålla dig till din varumärkesbok. Bara för ordens skull, inget av tillvägagångssätten är fel. Så småningom kokar det hela ner till avrättning. I det här fallet har Coola valt det senare. Havsblått och mörkblått är Coolas primära nyanser och för att göra dem framträdande har de för sin bakgrund valt en nyans som är betydligt ljusare än dessa två.
Jag gillar verkligen produktbeskrivningarna här också. De är skarpa, rakt på sak och förmedlar USP:erna perfekt. Att ha en unik CTA-fras för varje avsnitt är en annan funktion som är värd att notera i detta e-postmeddelande. Personligen är min favorit CTA en som följer med bloggkampanjsektionen. Att berätta för prenumeranterna i förväg om bloggens lästid är ett bra sätt att skapa transparens med dem.
9. buybuybaby
Ämnesrad: Kickstarta året med en ny rutin >>
Att hålla designspråket konsekvent samtidigt som du ser till att inte två avsnitt i e-postmeddelandet ser likadana ut – det här är ett område som orsakar huvudvärk för många varumärken där ute. buybuybaby’s new year emailer presenterar en solid lösning. Det här e-postmeddelandet har totalt fyra avsnitt och alla använder samma mall. Ändå har du som läsare inga problem med att skilja på någon. Varför? Eftersom en unik färg har tilldelats var och en. En enkel men mycket effektiv lösning. En annan sak som gör det här e-postmeddelandet engagerande är dess söthetskvot, som vi alla kan hålla med om är rakt igenom taket.
10. Vacker kull
Ämnesrad: Januari ser ljus ut
Pretty Litters nyårse-post innehåller lite av allt – ett plugin för deras senaste produkt, en introduktion (via video) av grundaren, en bloggkampanjsektion och omnämnande av deras sociala mediehantering också. Vad detta gör är att ge varje prenumerant, oavsett var de faller på spektrumet, något att engagera sig i. Sammantaget är bilden tung på visuella med avsikten att maximera engagemang och interaktion.
Slår ihop det
Vad tycker du om att skapa din nyårskampanj nu? Mycket mer självsäker, hoppas vi? Om du vill gå längre än den här listan och gräva upp internet för lite mer inspiration, känn dig fri, för all del! Om du stöter på något du vill dela med oss av vet du var du kan hitta oss. Och om du vill få en riktigt cool e-postmall för det nya året är det bara att kontakta oss; vi svarar i ett nafs.