Hur kan IoT-företag dra nytta av de unika marknadsföringsmöjligheter som wearables och andra smarta enheter erbjuder?
Young Entrepreneur Council (YEC) är en organisation som endast är inbjudna och består av världens mest lovande unga entreprenörer. I samarbete med Citi lanserade YEC nyligen BusinessCollective, ett gratis virtuellt mentorskapsprogram som hjälper miljontals entreprenörer att starta och växa företag.
Marknadsföringsstrategier är mycket svåra att komma med nuförtiden, varje företag har sitt eget unika sätt att marknadsföra sig, detta betyder inte att varje strategi kommer att fungera. Om du behöver ett nytt sätt att få ut ditt företag i världen, överväg att kontakta seo saas för hjälp.
1. Förutsäg kundens behov
Vi närmar oss snabbt dagen då IoT, wearables, smarta hem och smarta bilar konvergerar till ett allmänt ”smart liv”. När det händer kommer IoT-företag att ha möjlighet att bedöma data från flera källor för att exakt förutsäga kundernas behov. Till exempel kan Amazon fastställa att du behöver nya löparskor eftersom din Fitbit ger den körsträcka du springer varje dag.
– Andreas ThomasSkyBell dörrklocka
2. Använd Analytics för att spåra beteende
IoT-företag kan bättre rikta sina marknadsföringsbudskap genom att analysera data som erbjuds av bärbara enheter och andra smarta enheter. Du kan använda den insamlade informationen för att anpassa dina marknadsföringsbudskap och ta kundrelationer till nästa nivå. Nyckeln är att spåra rätt mätvärden och använda den informationen för att utforma din marknadsföringsstrategi.
– Nicole MunozBörja ranka nu
3. Integrera plattformar och andra enheter sömlöst
Genom att ansluta till plattformar, som Amazon Echo och Google Home, kan IoT-enheter enkelt slås på genom en enkel verbal fras. IoT-företag kan integrera data från flera enheter för att ge en mer övertygande användarupplevelse. En smart våg kan till exempel hämta data från Fitbit och Noom Coach för att sätta din vikt i ett sammanhang med din träning och kost.
– Adelyn ZhouTOPBOTS
4. Etablera trovärdighet inom hälso- och sjukvården
Hälso- och sjukvårdsindustrin kommer att vara ett stort utlopp för IoT-företag att dra nytta av unika marknadsföringsmöjligheter. Wearables kommer att kunna hålla reda på vitals och till och med hjärnvågor, vilket förändrar spelet med kliniska prövningar. Strikt övervakning och rapportering kommer att öka trovärdigheten för framväxande marknadsföring av läkemedel och teknik.
– Hillary HobsonHögsta kontanterbjudande
5. Använd partnerskap för att penetrera nya marknader
Apples senaste evenemang är ett perfekt exempel på hur varumärkespartnerskap kan hjälpa IoT-företag att penetrera nya marknader. Apple Watch finns i Nike- och Hermes-versioner, som var och en är i huvudsak samma hårdvara med en unik design och, i Nikes fall, en app skräddarsydd för Nikes marknad. Partnerskapen förstärker Hermes, Nike och Apples förmåga att nå ut till olika marknader.
– Justin BlanchardServerMania Inc.
6. Använd GPS-teknik för specialerbjudanden
Vi har sett det genom framgången med Groupon – människor letar alltid efter ett bättre erbjudande. Marknadsförare kan dra nytta av var sina kunder befinner sig genom att samarbeta med specifika återförsäljare för att få information om när kunder är i ett visst område och om deras partners har en utförsäljning eller speciell. Det skulle vara en unik upplevelse för kunderna.
– Cody McLainSupportNinja
7. Gå försiktigt med integritetsproblem
IoT-företag kommer att behöva trampa försiktigt när det gäller att använda bärbar och smart enhetsdata för marknadsföringsändamål. Det finns många integritets- och säkerhetsproblem som skulle behöva åtgärdas med en mycket tydlig opt-in-funktion som krävs för att använda bärbar/smart enhetsdata för marknadsföringsändamål. När detta väl har åtgärdats är de unika marknadsföringsmöjligheterna som presenteras obegränsade och mycket personliga.
– Duran InciOptimum7
8. Fokusera på framtiden
När jag var på Google New York var deras bärbara teknik inte det mest häpnadsväckande. Det som slog mig mest var videon som berättade historien om en framtid som såg ut – som Jetsons – där livet var bättre på grund av tekniken. Wearables och smarta enheter öppnar upp en värld av möjligheter för konsumenter runt om i världen, och företag som äger framtidsvisionen kommer också att äga det mest värdefulla varumärket.
– Peter KozodoyGEM-reklam
9. Var överallt
Det är dags för IoT-företag att fokusera på partnerskap, sponsring och syndikering så att de kan hänga med i nya marknadsföringsmöjligheter inom smarta enheter och dyka upp i alla möjliga utrymmen. Genom att samarbeta med andra företag och syndikera innehåll på flera plattformar kommer ditt namn och varumärke att synas i alla kanaler och kommer att interageras med mer än någonsin tidigare.
– Miles JenningsRecruiter.com
10. Markera hållbarhet
Tekniken går alldeles för snabbt ur tiden och folk börjar inse att vårt tekniska avfall tar hårt på miljön och våra plånböcker. För att få fler människor intresserade av wearables och smarta enheter, marknadsför en produkt som kan växa och förändras med användaren. Det finns en telefon som har avtagbara och utbytbara delar, men ett annat exempel är bärbar teknologi som har skiftande färger.
– Jared BrownHubstaff Talent